Dag 15, Maandag 17 September, 2007

Toen we vanmorgen wakker werden onweerde het en het begon te plenzen, verderop het terein stonden mensen met een tentje die met bed en al de tent uit waren gedreven, ook Portugezen aan de overkant van ons hadden de hele boel nat. Onze overbuurman stond tot zijn enkels in het water toen hij de caravan uit stapte. Voorlopig dus even geen strand voor ons. Onze ramptoerist Ittie is even een slag over de camping geweest en heeft wat foto's gemaakt. Het is nu half elf en het klaart wat op, de zon komt er al weer bij. Misschien dat we vanmiddag nog even op het strand kunnen liggen. We zijn naar een dorpje zo'n 5 km verderop gefietst en hebben wat boodschappen gehaald bij een klein supermarktje, op de terugweg kwamen we langs een veerpont die naar Spanje ging aan de overkant van de rivier, Ittie vroeg quanta kosta, en dat was maar 1,50 euro per persoon incl. fietsen. We zijn dus met de fietsen naar Spanje geweest op de boot. Daar nog een km of twee gefietst bergop naar een dorpje en bij een grote supermarkt nog meer boodschappen gedaan. Op de terugweg op de pont kwamen we een man tegen in een oude mercedes waarop stickers zaten van Texel, de Noordkaap e.d. De man bleek oorspronkelijk ook uit Nederland te komen ,hij leefde in zijn auto samen met z'n hond en trok wat rond daar in de omgeving. We hebben een foto van hem gemaakt en die sturen we hem op, een interesante man.Hij had een complete bibliotheek met reisgidsen in zijn auto liggen en zijn administratie. De auto zat met Ducttape in elkaar maar reed goed volgens hem. Tijdens de overtocht ging een man tegen de voorste laadklep aanleunen voor een foto met zijn armen wijd, Ittie gebaarde naar de kapitein dat hij de klep even moest bewegen en dat deed hij ook, de man schrok zich rot en Ittie lag in de kreukel van het lachen. Weer terug op de camping zijn we nog ff naar het strand geweest, we zaten daar lekker met z'n tweeén achter een duin, het weer was niet geweldig dus zwemmen zat er niet in. We hebben toen bij de camper het spul ingepakt en morgen gaan we weer verder noordwaards naar Spanje.

Troosteloze blik op de Britten

Het verdronken tentje

Overbuurman uit Denemarken

De veerpont
De nederlander in de mercedes
Samen op het strand

Dag 16, Dinsdag 18 September, 2007

Vanmorgen na het ontbijt eerst Jolanda gebeld (mijn dochter) om haar te feliciteren met haar verjaardag en om te horen of ze al geworpen had, (ze moet bijna bevallen van ons 9e kleinkind) dit was nog niet het geval. Negen uur stonden we bij de receptie, hebben afgerekend en zijn vertrokken richting Spanje.De camping die we op het oog hebben ligt zo'n 318 km verderop aan de Spaanse noordkust, de grens tussen Portugal en Spanje is ook al niet veel meer dan een bord, welkom in Espana. Na een tankbeurt en een koffiepauze van 10 minuten kwamen we omstreeks drie uur op de camping aan, een leuke camping met allemaal begroeide staanplaatsen, nette wc's en in het midden een grote zuil met vier barbeques waar je gebruik van kunt maken. Het is niet echt koud, maar de zon schijnt niet meer en het waait een halve orkaan, we hebben dus lekker snert gegeten vandaag. Na het eten zijn we even op het strand wezen kijken, schitterend strant hier direct aan de overkant van de weg met rotsformaties. Hopen dat morgen de zon weer schijnt.