Dag 17, Woensdag 19 September, 2007

Vanochtend scheen de zon weer maar we hebben toch besloten om verder te trekken, om negen uur reden we weer. We gaan zo'n 300 km langs de noordkust van Spanje weer richting de Franse grens, een mooie route, Tom tom heeft een beetje moeite op de kruispunten en rotonde's hier, ze hebben het wegen net nogal gewijzigd zodat de kaart niet up to date is en we een paar keer verkeerd reden, tot nu aan toe heeft hij perfect gewerkt. Het laatste stuk van de route ging dwars door de bergen, er loopt een hele vallei door de bergen heen waardoor een beek stroomt, de weg hebben ze hierlangs aangelegd, smal maar wel heel mooi. Terug naar de hoofdweg moeten we hier weer langs. Camping La Isla is een mooie camping met zwembad, het weer is geweldig en we zitten weer lekker buiten. We hebben 's middags an het zwembad gelegen in de zon. In het zwembad is een badmuts verplicht, ook als je geen haar hebt, Nederlanders vertelden dat er een man was geweest met een kaal hoofd en een grote baard, die heeft gezwommen met een badmuts op zijn kale kop (volgens mij had hij die al) en de baard zo in het water, het gaat dus helemaal nergens over. Toen we uit het zwembad kwamen zat er naast ons een Spanjaard te klooien met een iglo tentje, hij snapte er helemaal niets van dus heeft Ittie hem even geholpen. Het blijkt dat hij alleen de buitentent heeft en geen binnentent met grondzijl zodat het ding niet fatsoenlijk op te zetten is. Hij spreekt geen woord over de grens en we zijn met hem naar de receptie gelopen om hem uit te laten leggen dat het zo niet gaat en dat de tent niet compleet is. Ittie heeft hem een stuk plastic gegeven om zijn luchtbed op te leggen. Als het vanacht gaat regenen spoelt hij zo met luchtbed en al de tent uit maar hij is nogal eigenwijs volgens het vrouwtje van de receptie. Laat maar gaan. Morgen gaan we op de fiets het dorp proberen te bereiken zo'n 3 km terug.

De bergpas, zo'n 23 km lang

Het zwembad op de camping

Het buitententje van onze spaanse buurman

Dag 18, Donderdag 20 September, 2007

We zijn vandaag naar het dorp Potes gefietst, dit is eigenlijkhet eerste stadje wat sfeer heeft, mooie oude gebouwen en huizen en allemal winkeltjes met souvenirs en plaatselijke producten zoals kaas, drank en chocolade. Overal in het dorp zie je van die distileervaten staan.We hebben hier leuk rondgeslenterd en een stuk chocola en een fles plaatselijke drank van 50%, in de vorm van zo'n distileervat gekocht. Het fietsen ging goed, naar het dorp toe ging hoofdzakelijk naar beneden dus dat was een eitje, maar terug hebben we in een keer gefietst. We wilden vanavond in her restaurant van de camping eten maar bij navraag ging de keuken pas om 8 uur open, dat wordt ons nederlanders te laat dus heeft Ittie maar weer wat in elkaar geflanst, ik heb weer heerlijk gegeten. Morgen gaan we richting Bordoux.

Een van de vele distileervaten in Potes

Het riviertje loopt ook door Potes

De oudjes wandelen op het balkon