Dag 5, Vrijdag 07 September, 2005.

We zijn op tijd weggereden vanochtend en hebben in het stadje La Massana bij een grote supermarkt nog even wat drank ingeslagen voor weinig en zijn toen via de touristische route dus over alle passen naar Barcelona gereden. Een mooie route dwars door de bergen dus. Bij de grens naar Spanje werd ons gevraagd of we ook alcohol en sigaretten hadden, Ittie zei "1 fles wiskey en 1 fles rum en alleen hollandse shag" en toen mochten we doorrijden, er stonden nog een stel nederlanders en die moesten de kofferbak openmaken, het zal Ittie haar eerlijke gezicht en ontwapenende glimlach wel zijn geweest. We hadden een camping geplant in de buurt van Mataró en ook gevonden, de afstand was zo;n 195 km maar we hebben er toch binnendoor zo'n 5 uur over gedaan. De camping is perfect, uitzicht over de zee. de temperatuur is zo'n 30 graden dus heerlijk. We staan op een veldje met allemaal nederlanders, best gezellig. We zijn nog even wezen fietsen op zoek naar een boulevard of en winkelstraat maar daar is hier kennelijk weinig kans op. Zo'n 7 km gefietst en niets gevonden. s'avonds nog even lekker gezwommen, het water in het zwembad is hier zo'n 10 graden warmer dan in Andorra dus lekker. Morgen naar Barcelona.

Mooie landschappen van Andorra en Spanje

Onderweg

naar Barcelona

Op de camping
Onze buren

Dag 6, Zaterdag 08 September, 2005

Er rijd een bus vanaf de camping naar het centrum van Barcelona, die vertrekt om 8:30 en komt pas 's avonds om 19:45 weer terug, wij houden liever de tijd aan ons zelf dus gaan we met de trein, het station ligt een km verderop en Ittie wilde op de fiets. Eeen treinretourtje kost 5 euro dus dat viel mee, we zijn op een station in Barcelona uitgestapt en moesten daar overstappen op de metro om op het plaza de Catalunya te kunnen komen. Nou dat was een succes, bomvol en smoorheet in die metro, het was net tokyo, de duwers ontbraken er nog net aan. Er waren geen lussen om je aan vast te houden maar gelukkig kon je niet omvallen want je stond helemaal klem. Gelukkig duurde de reis niet lang en kwamen we op het plein in het centrum aan. Bij de tourist information een buskaartje gekocht voor de Bus Turistic, dat zijn van die bussen met een open bovendek die rijden drie route's door de hele stad heen. Op het plein waren twee opstapplaatsen voor de rode en de blauwe route en daar stond me een rij mensen voor van zeker 500 meter, dus ik zei tegen Ittie, we gaan eerst wel een stukje lopen door het oude centrum tegen de route van de bus in en en stappen bij een andere halte in want daar staat geheid geen hond. In het centrum waren we op zoek naar de beroemde kathedraal van Gaudi, en we dachten dat we hem gevonden hadden, dit ding stond helemal in de steigers en viel ons vies tegen, Ittie dacht ook dat hij veel groter was dus een teleurstelling rijker zijn we weer op de blauwe bus gestapt zonder rij, en zijn we en stuk meegereden, op een gegeven moment kwamen we boven op een berg bij een paleis met prachtig uitzicht over Barcelona. Van hier uit zagen we dat we bij de verkeerde kathedraal hadden staan kijken, dat ding van Gaudi stond op een heel andere plek in de stad, en was te bereiken met de rode route. Morgen dan maar. We zijn nog bij de haven wezen kijken en zijn toen overgestapt op de groene route, dat viel mij wat tegen maar je moet alles geprobeert hebben toch? Daarna weer in de blauwe bus gestapt en de rest van de route uitgereden, op een gegeven moment kwamen we bij het hoofdstation van Barcelona uit en Ittie zij "als we nu hier uitstappen en we nemen hier de trein dan hoeven we niet meer in die hete metro". (slim he) . We moesten nu alleen even overstapen in Mataró dus dat werkte perfect. Op de fiets op weg naar de camping liep in een keer mijn achterband leeg, dus de laatste 500 meter gelopen, bij de camping aangekomen was ook mijn voorband zo goed als leeg, 2 lekke banden dus. Gelukkig hadden we bandenplakkers spul mee en hebben ze meteen geplakt, 6 gaten in mijn achterband en drie in mijn voorband. Toen we klaar waren met mijn fiets stond Ittie haar voorband ook leeg, dus die ook geplakt. We hadden dus 10 minuten gewonnen door op de fiets te gaan en stonden nu twee uren te bandenplakken. Lekker handig, morgen gaan we wel lopen. We hadden hele kleine naaldjes in de buitenband zitten, vermoedelijk van de agave's langs de kant van de weg.

De vermeende Cathedraal van Gaudi

Deze was wel van Gaudi

Uitzicht vanaf het plein voor het paleis