Dag 7, Zondag 09 September, 2007.

Toen we uit bed kwamen bleek mijn voorband weer leeg te staan dus heb ik die nog maar een keer geplakt, nog twee gaatjes. Daarna zijn we naar het station gelopen! Ik fiets hier niet meer. Nu zijn we met de trein doorgereden naar het centraal station, en aan de overkant van de straat op de blauwe bus gestapt, geen rij, we zijn meegereden naar een overstapplaats van blauw en rood en op de rode bus gestapt, hiermee zijn we naar de Sagrada Familia gereden (zo heet de kathedraal van Gaudi), wat een schitterend bouwwerk, voor 8 euro mochten we er ook nog in. Onvoorstelbaar hoe ze dat allemaal gebouwd hebben, dit ding komt waarschijnlijk nooit af. Volgens 1 van de omwonenden moeten er nog zo'n 10 torens bij gebouwd worden en zal over een paar jaar zijn winkel ook moeten wijken. we zijn een stukje verderop gelopen want hier stond natuurlijk weer een hele rijvoor de bus, bij de volgende halte konden we weer zo opstappen. We hebben de rode route helemaal uitgereden en zijn voor het plaza Catalunya uitgestapt en via de Rambles naar de haven gelopen, onderweg op een terras Paella en Piza gegeten en toen bij de haven weer op de blauwe bus gestapt om naar het station te rijden. Het was lekker rustig in de trein maar bij het station met de overstap naar de Metro stormden er zo'n 1000 jongeren de trein in, waar die in een keer vandaan kwamen op zondag. Ze stapten gelukkig drie stations verderop allemaal weer uit, vermoedelijk hadden ze een beach party of zoiets, wat een rust. Verder ging de reis voorspoedig en zijn we naar de camping gelopen. Op de camping aangekomen zaten de spanjaarden achter ons te gitaar spelen en te zingen, gezellig, Ittie had de buurman een biertje beloofd (hij was gisteren even met ons naar de supermarkt gereden) en dat ging ik even halen. Toen ik terugkwam zat Ittie tussen de spanjaarden te feestvieren natuurlijk. Ik kon de buurman moeilijk alleen laten zitten dus zat ik daar mooi vast. Maar op een gegeven moment mocht er geen muziek meer gemaakt worden, er had iemand geklaagd bij de receptie. De kinderen lopen hier tot 's nachts half 2 herrie te maken en daar wordt niets van gezegd, mar om een uur of 7 's avonds wat muziek maken dat kan hier kennelijk niet. Ik begrijp het niet meer. We hebben nog gezellig met de buurtjes Marco en Albertina zitten kletsen en later kwamen de buren achter ons er ook nog even bij. Marco en Albertina vertrekken morgen weer, ze gaan een stukje noordelijker duiken. Wij hebben morgen een rustdag ingelast, overmorgen willen we richting Portugal en dat is zo'n 1200 km dwars door Spanje.

Het hoofdstation van Barcelona

Oud tussen nieuw

De Sagrada Familia (de echte)

Een van de glas in lood ramen
De kathedraal
Nog een ontwerp van Gaudi

Dag 8, Maandag 10 September, 2007

Rustdag vandaag, tijdens het ontbijt gekeken hoe onze buren de tent weer inpakten en daarna hebben we ze uitgezwaaid. Ik heb de website wat bijgewerkt en 's middags hebben we een paar uur bij het zwembad gelegen, het was wat bewolkt dus lekker weer, niet zo heet. Om een uur of half 4 begon het te branden in de zon en zijn we weer naar de camper gegaan, daar zit het heerlijk in de schaduw. Biertje erbij, wat wil een mens nog meer. Ik heb met kunst en vliegwerk mijn tomtom ook weer aan de praat gekregen dus dat is ook weer geregeld. Vanavond pakken we de boel in en morgenvroeg gaan we weer rijden, eerst maar eens zo'n 600 km en daar weer een camping zoeken, er zitten niet zo veel in het binnenland van Spanje

Marco en Albertina aan het inpakken

Ittie leert een Spaanse het woord 'Koud'

Het zwembad op de camping

Jeu de boule op de camping
Denneappels in spé (denk ik)
De entree van de camping