Dag 3, Woensdag 05 September, 2007.

Vanmorgen zijn we om +/- 8:30 gaan rijden, Ittie heeft het eerste stuk autoweg weer voor haar rekening genomen, het kost een paar centen die tolwegen maar het schiet wel lekker op. Om een uur of 12 zijn we van he highway afgegaan en hebben eerst een suppermarcato gezocht, we vonden zowaar een Aldi na wat rondvragen, Ittie probeerde de weg te vragen aan een oude man maar die bleek zowat doof te zijn. Ons Frans is al niet best (lees nul), maar als je gesprekspartner ook nog doof is schiet het helemaal niet op. Gelukkig kwamen er wat jongelui bij staan die het wisten. Na wat inkopen te hebben gedaan en een boterham gegeten zijn we via binnendoor de kluuten op klommen richting Andorra, 15% steiging is niets en ik kan geen bocht meer zien. maar om een uur of half 5 bereikten we dan toch de camping. je mag blij zijn als je gemiddeld 40 km/uur haalt op die wegen. Het is hier wel 28 graden en we hebben nog ff lekker voor de camper in de zon gezeten. Die is nu achter de berg gezakt, Ittie bakt voer en ik werk de homepage bij. Eerste indruk van Andorra: Schitterende omgeving midden in de pirineos maar de stadjes die we tot nu toe gezien hebben is allemaal nieuwbouw appartementen helemaal toegespitst op de wintersport. Morgen gaan we op de fiets de stad in, ff kijken hoe het centrum er uit ziet.

Onderweg naar Andorra Een skipiste Kluuten

Geheel ommuurd stadje

Andorra de grens

Ons plekje op de camping

Dag 4, Donderdag 06 September, 2007

Na het ontbijt hebben we de fietsen gepakt en zijn naar het stadje La Massana gereden, 4 km 6% naar beneden dus dat schoot lekker op. Bij de tourist information een citty map gehaald en het centrum doorgelopen. Stelt niet zo heel veel voor, de mensen zijn hier wel heel aardig, Ittie had weer een heel gesprek met een man van een ski winkel. verder wat winkeltjes bekeken, de drank en de sigaretten zijn hier niet duur dus Ittie heeft een vijf pakjes Samson shag voor 11,50, ik denk dat we morgen ook nog wel even wat drank inslaan voor we naar Spanje gaan. Daarna zijn we met de ski cabine de bergtop op gegaan, het blijkt hier een heel skigebied te zijn. De omgeving is schitterend. Mooi uitzicht van boven af, heerlijk weer 32 graden. Daarna moesten we weer naar boven fietsen, nou dat was afzien, de helft fietsen en de andere helft gelopen met onze gewone stadsfietsen, is bijna niet te doen. Bij de camper hebben we eerst even uitgepuft en zijn toen naar het zwembad gegaan, koud!!!. Maar als je er een keer door bent is het best lekker, (had met Ittie wat voeten in de aarde maar ze deed het wel) we hebben onze lichaamsbeweging vandaag dus wel weer gehad. Daarna nog even in de zon gelegen en gezeten tot die weer achter de bergen verdween. We zitten nu weer in de camper want het koelt snel af als de zon weg is. We gaan er van uit dat het bij Barcelona warmer is, we zitten hier vrij hoog. Morgenvroeg vertrekken we richting Barcelona.

Uitzicht van de straat in La Massana

De winkelstraat

Skipistes

Een plein boven op de berg
Bakje koffie op het terras