Onze vakantie Spanje en Portugal

Dag 0, Zondag 02 September, 2007.

Zondag zijn we 's middags om 16:00 uur naar Hamer in Apeldoorn gereden om mijn bus daar te brengen, we blijven daar op het terrein overnachten omdat ik in een vlaag van verstandsverbijstering een storingsdienst had geruild met mijn collega Bert. Ik kan dus opgeroepen worden tot maandagmorgen half 8, we vertrekken derhalve dus ook morgenochtend half 8 Ik hoop dat ze me met rust laten vannacht..

Kamperen op het Hamer terrein

Dag 1, Maandag 03 September, 2007.

Gisteravond en vanacht gelukkig geen telefoontjes meer gehad en lekker geslapen. Vanmorgen om een uur of half 6 begon het gerij en geros mer vrachtwagens en bussen op het terrein van Hamer dus waren we vroeg uit de veren, om zeven uur zaten we met wat collega's aan de koffie, Ittie heeft Fons (mijn baas) nog even verteld dat we een paar jaar geleden in Monaco op zoek zijn geweest naar zijn boot. (zie vakantie Italie 1) Die kwam zowat niet meer bij van het lachen want die heeft helemaal geen boot. Ik duwde het kaartje van Europa in mijn PDA en toen zei Tomtom doe het verder zelf maar(thuis niet even geprobeert natuurlijk). Gelukkig deed Ittie haar smartphone het nog wel, dan maar zonder PDA. Nog even wat poetslappen gescoort in het magazijn en toen op reis, we wilden vandaag proberen door te stoten naar Freiburg en dat is gelukt. We hebben onderweg één flinke bui gehad, die duurde van Apeldoorn tot Freiburg en hij is nu nog gaande. We staan nu op Camping Tunisee in Freiburg, een camping aan een meer, we hebben hem nog niet bekeken want het regent. De seizoenskorting is vandaag ingegaan dus we staan weer voor 14 Euro, Ittie blij (ondanks de regen), ze heeft me wel drie keer verteld dat de korting vandaag in is gegaan.. Als het vanavond nog een beetje opknapt gaan we de camping nog ff bekijken.

Het is dus niet meer droog geworden dus hebben we lekker voor de buis gehangen, route uitgestippeld voor morgen en niet te laat gaan slapen. Ik maak morgenvroeg nog wel een paar foto's van de camping.

Onze eerste duitse campingplatz bij Freiburg

Eten op de eerste camping

De vijver op de camping

Dag 2, Dinsdag 04 September, 2005

Om 7 uur (het is droog) heeft Ittie de broodjes opgehaald bij de campwinkel en hebben we heerlijk ontbeten, ik heb nog even een paar foto's gemaakt van de camping en om een uur of half negen zijn we gaan rijden richting andorra. Ittie heef de eerste 350 km gereden, toen getankt voot 1,21 Euro (wat is die diesul hier duur juh) de liter en ben ik gaan rijden. We hebben een stuk afgesneden binnendoor buiten de tolweg om maar dat kost toch altijd weer meer tijd dan je denkt. Dus hebben we om een uur of half 6 een camping gezocht bij Oranje in de buurt. Camping Beauregard. Ittie heeft de was gedaan, we hebben lekker gegeten, zijn nog even naar de campingwinkel geweest en zitten nu in de camper. Het is hier niet koud, mooi weer, alleen je waait uit je broek door die mistral die hier altijd waait. Ittie heeft nog een paar joekels van denneappels gesprokkeld voor de barbeque en de was hangt nu uit te waaien.