Dag 29, Vrijdag 16 Oktober, 2009

5 uur was Ittie wakker vanmorgen (hoe meer ik er over klaag, hoe vroeger die doos wakker wut) en ze heeft mij tot half 6 uit laten slapen, toen is ze met het ontbijt begonnen en iedereen die wel eens met ons op wintersport is geweest weet hoe Ittie in de keuken is, gooien met pannen, slaan met deurtjes en fluiten met ketels. Maar al met al waren we 7:15 onderweg naar Perth. De key voor de poort hadden we gisteravond al ingeleverd en 20 dollar terug ontvangen zodat we meteen konden vertrekken. Geleidelijk aan wordt het hier steeds een beetje drukker op de weg, het landschap blijft ons verbazen, het blijft veranderen, op een gegeven moment waanden we ons in Frankrijk of Duitsland, compleet met wijngaarden en volgevreten koeien. Om een uur of 1 hadden we de camping gevonden, deze is het dichtst bij het centrum, zo'n 7 km. We hebben s'middags de bus van buiten gewassen, hij is schoner dan toen we hem meekregen, morgen gaan we de stad in en daarna de koffers weer inpakken en de camper van binnen schoonmaken want zondag leveren we hem weer in. Maui zit 550 meter van de camping af dus daar zal hij niet erg vuil meer van worden. Het is om het af te leggen van de hitte hier, we hadden verwacht dat de temeratuur wat aangenamer zou worden in deze regio, volgens mij nemen we het warme weer mee. We weten nu ook waarom we hier helemaal geen mussen zien, die zijn allemaal dood van het dak gepleurt van de hitte. Van ellende zijn we dan nog maar even naar een winkelcentrum gereden met de camper en daar wat omgelopen tot de zon een beetje weg was.Ittie heeft vanavond voor het eerst in de camper gedouched omdat ze niet meer naar buiten durfde vanwege de muskieten, ze vond het wel leuk maar de douce lekte en het water liep over de vloer van de camper. Tegen de tijd dat ze klaar was met alles weer schoonmaken en afdrogen had ze 'het sweet weer op de beelug staan'. (haar eigen woorden) Het water liep niet weg in de afvoer omdat de camper scheef stond. Maar de douce is nog nooit zo schoon geweest;-) Nu gaan we pitten, morgen de stad in.

Ons bekend landschap

Je komt hier niet veel tegen, wel groot

Dag 30, Zaterdag 17 Oktober, 2009

.Zowaar hebben we vanmorgen een beetje uitgeslapen en hebben de bus naar Perth centrum gepakt om 8:45, we zaten eerst aan de verkeerde kant van de weg in het bushokje te wachten tot ik op een gegeven moment dacht, hier klopt iets niet, ze rijden hier links dus de bus rijd de andere kant op. Maar na het oversteken en naar de bushalte aan de overzijde lopen waren we nog op tijd. In het centrum stonden we als een kip zonder kop in een heel groot busstation waar geen kip te bekennen viel, iemand die bij ons in de bus zat heeft ons de informatie gewezen, die verwees ons door naar een andere informatie, die verwees ons door naar een kiosk die geen dagkaarten voor de bus en metro verkocht en ons doorverwees naar de informatie van de busmaatschappij die ook geen kaartjes verkocht en ons doorverwees naar een groot informationcenter, die ook geen kaartjes verkochten en ons doorverwezen naar het treinstation waar goddank een automaat stond waar we voor 8,80 dollar een familiekaartje konden kopen waarme we met ons tweeen de hele dag op de bus, de trein en de ferry konden stappen, onze activity meters waren inmiddels groen. Toen zijn we eerst met de trein naar Station Perth East gereist alwaar morgen de Indian Pacific vertrekt om de vertrektijd te controleren. Onderweg heeft Ittie met een vrouwtje uit Zuid Afrika zitten praten die nog wat nederlandse woordjes kende (Transvaals). Ze vond het wel leuk om de kennis weer wat op te frissen. De vertrektijd was niet gewijzigd, de trein stond er al en men was er druk mee bezig om hem klaar te maken voor morgen want er gaan belangrijke reizigers mee. De trein is zo lang dat ik denk dat hij gewoon blijft staan, we stappen achter in en lopen dan naar voren en zijn in Sydney, ik hoop wel dat we onderweg door een vreetwagon heen komen ;-). Toen terug naar het centrum, de blokken zijn hier weer enorm dus two blocks away is een half uur lopen, we zijn met de ferry naar Perth zuid gevaren, daar hadden we een mooi uitzicht op de skyline van de hoge gebouwen, het is hier niet zo hoog als Sydney maar wel mooi, er staat net als in Londen een reuzenrad bij het water. Toen zijn we over de brug helemaal teruggewalkt en hebben we nog wat door het winkelgebied gezwalkt, het is leuk hoe oud en nieuw hier door elkaar heen staat, oude winkelstraatjes verborgen tussen de hoogbouw. Het was intussen weer 35 graden dus zijn we op een terrasje gaan zitten in de schaduw en hebben nassi goreng gegeten met koud bier (Ittie ook een hele fles), toen nog naar Woolwords om nog wat biertjes te halen voor vanavond en het busstation weer opgezocht dat is 4 blocks van het treinstation, lekker logisch. Op de camping zijn we eerst het zwembad ingedoken, daat waren we ook weer snel uit want de vliegen zwommen met ons mee en staken ons in het water terwijl ze naast ons crawlden. Inmiddels zitten we in de camper, alles is zowat ingepakt dus we kunnen onze kont niet meer keren van de koffers maar ja we leveren morgenvroeg de camper weer in en dan op naar de Indian Pacific. Ik weet niet of we in de trein internet hebben maar anders melden we ons weer na drie dagen.

ps Miranda alvast gefeliciteerd met je verjaardag, we nemen er een bierjte op morgen ;-)

De Indian Pacific

Van Perth naar Sydney

Oud en nieuw door elkaar

Het kerktorentje valt in het niet
Mooie oude gevels
Oud en nieuw
De Skyline van Perth

We're having a great time down under! ;-)

Laat ons a.u.b. even weten wat je er van vond in ons gastenboek!!