Dag 27, Woensdag 14 Oktober, 2009

6 uur wakker, echte tijd en half 8 on the road richting Geralton afstand zo'n kleine 700 grote km. Ik heb de eerst 350 km gereden, toen Ittie 200 km en ik de laatste 150 weer. Weinig problemen onderweg, Ittie heeft een Roadtrain van 35,5 meter ingehaald met een bloedgang want ze wilde niet dat die haar snelheid ging bepalen verder een voorspoedige reis.Op een gegeven ogenblik reden we doorhet landschap van Denemarken met van die glooiende heuvels met begroeiing langs de kanten en graanvelden er op. Prachtig.weer een ander gezicht, dit land blijft ons verbazen. In plaats van Kangaroos en koeien liggen er nu geiten dood naast de weg en staan in de berm te grazen. We zijn de Tropical of Capricorn gepasseerd en zitten nu allebei met een lange broek en een winterjas aan want het is hier maar 25 graden, we worden al echte Ausie's , it's freezing, we hebben al twee nachten onder het dekbed geslapen want tegen de morgen werd het echt koud. Nee de temperatuur is hier overdag zeer aangenaam, niet te heet en niet te koud We waren ongeveer 15:30 in de stad en hebben eerst wat boodschappen gedaan, toen naar de camping, ligt weer bovenop het strand, 35 stappen en je staat in het water, het is maar een kort strandje (verm. vloed) dus we hebben vanavond alweer een sunset gezien want het strand heet sunset beach. Morgen kijken wat hier te beleven is, ze hebben hier een Batavia haven en een museum in ieder geval.

Roadtrain onderweg

Het plaatsje Northampton

En de sunset, we hebben ze beter gezien

Dag 28, Donderdag 15 Oktober, 2009

We konden vanmorgen rustig aan doen want we hadden nog niks geplant, ik heb een city map en een bus time table bij de receptie weggehaald maar de volgende bus was net weg, dat ding rijd hier om de anderhalf uur dus zijn we maar naar de stad gaan lopen, dat was zo'n 8 km een bloody long way maar we hebben het gered en onze activity meters waren weer groen ;-). Het stadje is wel gezellig, eindelijk weer eens wat oude gebouwen en cultuur op de foto na al dat natuurgeweld. Volgens Ittie is dit wat ze gewend is in Australie (Ze is hier een keer vaker geweest dan mij) winkelstraatjes waar je onder een overkapping doorloopt. Maar het heeft wel wat, doet wat denken aan een stadje uit het wilde westen. We hebben de oude gevangenis bezocht, the Victoria building bekeken,dat was vroeger het ziekenhuis en nu zit het information center er in en we hebben het museum bezocht, hier is een aparte afdeling van de Batavia die hier rond 1600 nog wat voor de kust op het rif is gelopen. Toen we door het museum liepen riepen ze om dat de film over de batavia begon en dus zijn we in de bios gaan zitten en hebben de film bekeken. Wel leuk dat wij uit Holland helemaal naar Australie Geralton moeten reizen om de geschiedenis over de Batavia te horen. Ittie is halverwege de film ff naar buiten geweest want het was freezing in de bios maar het was reuze interesant, ik ga thuis proberen die film op de kop te tikken. Na de film, het liep al naar 4 uur hebben we een drankwinkel opgezocht om nog een paar biertjes te halen en zijn toen naar het busstation gelopen en hebben de bus naar de camping genomen. We hebben voor vandaag wel weer genoeg gelopen. Ik heb in het winkelcentrum een mooie hufterproof camera gekocht (met discount) die tot 10 meter onder water kan, na onze onderwater expeditie wil ik de volgende keer zelf ook foto's kunnen maken en voor het opa en oma weekend is dat ook leuk. Terug op de camping hebben we de sunset net gemist maar volgens een man die van het strand kwam was het ook niet veel. Morgen trapt Ittie mij weer vroeg uit bed omdat we naar Perth rijden. Dus ik ga maar vroeg op bed, weer zo'n 400 km voor de boeg. We hebben nog een paar uur internet dus we werken de homepage weer ff bij en Ittie gaat straks nog even proberen wat mensen te bellen.

Thet River

A bloody long walk (dat stipke is Ittie)

Victoria Building

The old prison En van binnen Het centrum van Geralton

We're having a great time down under! ;-)

Laat ons a.u.b. even weten wat je er van vond in ons gastenboek!!