Dag 25, Maandag 12 Oktober, 2009

We werden vanmorgen weer gewekt door die achterlijke kippen van een witte papagaaien, die beesten maken een herrie dat hou je niet voor mogelijk. We hebben de sleutels ingeleverd, afscheid genomen van Gary die al weer aan het werk was en we hebben nog ff bij de creek gekeken, er zat zowaar nog wat water in. Om 7:45 reden we weer richting Coral Bay. Onderweg hebben we ons nog wat verbaast over het landschap, het went maar niet, een reiger o.i.d. ontweken op de weg maar al met al hadden we een voorspoedige reis en waren om half twaalf in Coral Bay. Het winkelcentrum steld niet zo veelvoor maar is wel heel gezellig, dit is echt een toeristen plaatsje met prachtige witte stranden en blauwe oceanen en koraal. We hebben meteen een tour voor morgen geboekt waarmee we de hele dag het water op gaan en hopelijk met manta's zwemmen, walvissen zien en tussen het koraal kunnen snorkelen. We hebben allebei al een wetsuit aangepast en een paar zwemvliezen zie foto. Dat wordt weer spannend morgen. We zijn vanmiddag nog het strand opgeweest want een stuk verderop zo'n 3 kwartier lopen zijn Haaien aan het paren en jongen, het wemelt er van die beesten, jullie moeten het ons niet kwalijk nemen dat we er niet tussenin zijn gaan zwemmen om foto's te maken want dat mocht niet ;-) Daarna nog wat naast de camper in de schaduw genoten van een buurman die zijn vouwagen niet in elkaar kreeg en geen hulp wilde, heerlijk gegeten en straks lekker pitten, morgen wordt weer een bijzondere dag.

De creek bij the Roadhouse

Cath in Wetsuit

Ittie in Wetsuit

Coral Bay beach
The Shark Nursery
en een Shark

Dag 26, Dinsdag 13 Oktober, 2009

We moesten ons vanmorgen om kwart over 8 melden bij de information en toen we om 8 uur klaar stonden om te vertrekken, raad wat, kwam Ittie er achter dat haar ene telefoon die ze als wekker gebruikt een uur voor liep, dus was het nog maar 7 uur. We waren in ieder geval weer mooi op tijd. We werden met een bus naar de haven gereden en daar op de boot geladen, het was mooi weer, een beetje winderig misschien, maar wat wil je aan zee. We blijven met de boot binnen het rif en zijn eerst naar een plek gevaren waar we het koraal konden bekijken. Onderweg kwamen we eerst een stel Dolfijnen tegen die met ons op zwommen en een poosje later drie walvissen, vader moeder en een kalf, zeer ongewoon dat men die aan deze kant van het rif tegenkomt zei men, we hadden geluk dus. Ze bleven een hele tijd om de boot heen zwemmen en toen de schipper de motor afzette kwamen ze steeds dichterbij. Machtig, als ze vlak bij de boot zijn krijg je een idee hoe groot die beesten zijn. Toen het koraal, het is onvoorstelbaar hoe mooi die onderwaterwereld is, ik heb zelfs naast een haai gezwommen van 75 cm lang. De kleuren en vormen van het koraal zijn schitterend, de gekleurde vissen ook. Het water was hier vrij rustig binnen het rif dus dat snorkelt wel lekker. Daarna hebben we heerlijk geluncht en zijn we naar een andere koraaltuin gevaren, hier was het op plaatsen 8 meter diep en rees het koraal op tot aan de oppervlakte, het is goed dat ik geen onderwatercamera had anders had ik 2000 foto's gemaakt, je blijft kijken. Ik had een vriendje, een klein visje dat steeds voor bijn duikbril bleef zwemmen, als ik met mijn hand naar hem toe bewoog verdween hij even en even later was hij er weer. Daarna zijn we naar een plek gevaren waar we een grote kans hadden om schildpadden te zien, en die zaten er ook. Ik heb er een gezien, een andere groep een paar. Het water was mij hier wat te ruig dus ik ben een slag om het rif heen gezwommen en toen terug naar de boot, ik heb mijn calorieen wel weer verbrand vandaag. Ittie had het na de eerste keer snorkelen wel genoeg gevonden, ze kreeg wat kramp van die zwemvliezen en voelt zich niet happy in diep water, maar ze heeft het wel gedaan en ik ben trots op haar. We hebben geen Manta's gezien, wat uiteindelijk het doel van de reis was, zwemmen met Manta's, maar met de dolfijnen en de walvissen hadden we al veel geluk, je kunt niet alles hebben. Het was weer een prachtige dag. Morgen proberen we naar Geralton te komen want zondag moeten we de trein halen en we willen Perth ook nog even bekijken. Morgen weer vroeg weg dus. (Ittie zal haar klok wel weer een uur vroeger zetten ;-)