Dag 17, Zondag 4 Oktober, 2009

Om een uur of 8, werkelijke tijd waren we wakker en hebben we ontbeten, in de loop van de morgen zijn we met de camper naar Gantheaume point gereden, de kust is hier rotsachtig en er staat een oude vuurtoren. Het laatste stuk weg er naar toe was weer gravelroad. Na wat klim en klauterwerkkwamen we aan zee, hier waren jongelui bezig met van de rotsen af in zee te springen waarbij Ittie al gauw punten begon uit te delen. Op deze rotsen zijn uitsluitend bij heel laag water voetsporen van Dinosaurussen te zien, dit zou morgen aan het eind van de middag het geval moeten zijn, dus morgen zijn we hier weer. Ook is hier een poeltje min of meer uitgehakt in de rotsen rond 1800 door een vuurtorenwachter voor zijn vrouw die Reuma had en er regelmatig in lag haar scharnieren te weken, Anastasia's pool heet dat. Wij hebben er samen ook even in gelegen, en dat was best lekker. Daarna zijn we nog een stuk verderop op het strand wezen kijken en even in de oceaan gezwommen, het water is werkelijk heerlijk. We zijn er nu ook achter waarom het in Australie zo rustig op de weg is, al die gekke Ausie's rijden met hun 4 weel drive over het strand, het was daar drukker met auto's dan in de stad. Na een poosje hadden we ook dat wel gezien en zijn we nog ff naar het winkelcentrum gegaan voor weer wat boodschappen (het geld vliegt je hier werkelijk de potomonee uit). Om een uur of 2 waren we weer op de camping en hebben we nog een uurtje of twee bij het zwembad geluierd. Vandaag dus een relaxed dagje. Als het goed is kunnen we morgen om 6:46 pm de "Staircase to the moon zien" dat moet heel bijzonder zijn, en we gaan voor de dinosaurus voetstappen.

Rotsen bij Ganthaume Point

Nog rotsen

En nat ook nog

De vuurtoren Anastasia's pool On te beach en stukje verderop

Dag 18, Maandag 5 Oktober, 2009

Omdat we gisteravond al om 8 uur op kooi lagen waren we vanmorgen weer belachelijk vroeg wakker en zijn we van ellende maar voor het ontbijt naar het strand gelopen. Buiten een paar joggers die palen om probeerden te duwen en wat mensen met honden was daar verder ook weinig te beleven zodat we maar weer terug naar de camping zijn gelopen. Onderweg trok er iemand aan Ittie haar tas,dat bleek onze achterbuurvrouw te zijn die met haar zuz een kop thee op het strand had gedronken. We hebben al bekenden hier! Na het ontbijt wat bij de camper omgehangen in de schaduw en wat met de buurman naast ons getalkt, die blijkt met een kettingzaag houtsnijwerk te maken en ook ijssculpturen in Alaska en Canada, hij reist de hele wereld over. We hebben wel leuk contact met onze neighbors (waar ken ik dat van) Iedereen is hier aardig, altijd bereid om te helpen of voor een vriendelijk woord. Dan merk je pas hoe hufterig wij in Nederland zijn geworden.met zij allen. s' middags hebben we wat in en bij het zwembad gehangen en genoten van de kinderen die aan het zwemmen waren. De kids worden hier al van de geboorte mee het water in genomen, zwemles hebben ze nog nooit van gehoort, ze duiken plat met hun buik op het water en spartelen dan met handen en voeten naar Dad toe, het ziet er niet uit maar ze rtedden zich wel. Wij hebben ons kostelijk vermaakt. Om een uur of half 4 zijn we naar het winkelcentrum gereden voor, je raad het al, wat boodschappen. Daarna door naar GantheaumePoint alwaar om half 6 voetstappen van dinosaurussen zichtbaar zouden moeten worden, we hebben er twee sets gevonden, de meningen zijn er over verdeeld of ze echt zijn maar het was wel leuk en ik geloof er wel in. Toen met de vlam in de pijp naar de andere kant van het schiereiland gejakkerd voor de staircase to the moon. Het eerste wat we te horen kregen van de Ausie naast ons was dat je hem niet in een keer kunt nemen, je moet een foto van de maan en een van de staircase nemen en die dan tezamen fotoshoppen. Dat bleek te kloppen maar het was wel schitterend om te zien. Daarna nog wat over de markt gelopen die ze daar hebben ter gelegenheid van de staircase, we werden daar aangesproken door een vrouwtje dier vroeg uit welk deel van Holland wij kwamen, toen we zeiden uit Friesland was ze helemaal blij en toen ze een friesche vlag sticker van Ittie kreeg was ze helemaal gelukkig. Ze had nog nooit mensen uit Friesland ontmoet. We zitten nu weer in de camper de homepage bij te werken en online te zetten want we gaan morgen naar 80 miles beach en daarna de outback weer in richting Tom Price dus we weten niet wanneer we weer online kunnen, jullie horen weer van ons.

Mijn zeemeermin

Dinosaurus voetstap

twee voetstappen

een krab
De vuurtoren bij sunset
Het vrouwtje uit friesland (2e van links)
Onze eigen trap naar de maan