Dag 15, Vrijdag 2 Oktober, 2009

We waren vanmorgen weer vroeg wakker, we zouden de 9 uur boottrip door de Gorges nemen maar we waren zo vroeg klaar dat we maar zijn gaan rijden om 7:30 en we om 7:50 in het Geikie national park aankwamen zodat we de trip van 8 uur konden nemen, het was al 25 graden dus lekkere temperatuur om te varen, onderweg naar het park had ik de gang er nogal in om de vroege boot te halen toen er plotseling een kamikaze Walibi voor de auto sprong, ik vol in de ankers maar het leek erop dat een botsing onvermijdelijk was, we hadden allebei zoiets van g.v.d. zien we eindelijk een walibi in het wilt, rijden we hem meteen dood. Even later realiseerden we ons echter dat we niets gevoelt en gehoord hebben zodat hij waarschijnlijk de dans net ontsprongen is op een haar na, reactievermogen he. (op de terugweg lag er ook geen kadaver op de weg.). De boottrip was fantastisch, de vorige boottocht was mooi maar deze overtrof hem 10 keer, onze schipper was een ranger die verschrikkelijk veel wist te vertellen over de natuur, (Ittie moest wel ff een klein meisje de mond snoeren die er continu doorheen zat te bleren). We voeren dus over die rivier van gisteren ( niet met een tracktor zoals ik Ittie voorspeld had want hier zat nog water in ) Aan de rotsen kan je zien wat het gemiddelde waterpeil was, de onderkant is helemaal witgespoeld en de bovenkant is zwart van de corosie. Het gemiddelde nivo ligt dus een meter of 3 hoger dan nu. De onderkant zijn allemaal gaten en spelonken weggespoeld waar volgens de ranger de krokodillen in de wet season hun toevlucht zoeken, er blijft dan een luchtbel in staan waar ze lucht kunnen happen. Een paar Walibi's een hagedis en een paar kleine krokodillen gezien, schitterend, we hebben genoten. Na het park nog even de oude stad opgezocht bestaande uit een oude betonnen brug die de helft van het jaar onder water staat en een oud postkantoor waar men een backpackers hotel van heeft gemaakt. Viel ons wat tegen, daarna zijn we doorgestoomd naar Broome 400 km verderop, daar boodschappen gedaan, het bier was op. (Hebben wij weer, reizen we door Australie en komen we allemaal dorpen tegen waar geen alcohol wordt verkocht i.v.m. Aboriginals die zich de hele dag zitten te bezatten onder een boom). Maar in Broom is gelukkig weer gewoon een drankwinkel. Daarna de camping opgezocht Cable Beach Caravan Park, ziet er schitterend uit, hier is ook weer wireless internet zodat ik de website weerkan updaten. We zijn 's avonds nog even naar het strand gelopen, zo'n 8 minuten lopen van de camping en waren net te laat voor de zonsondergang maar die gaat vermoedelijk morgenavond ook wel weer onder. Vermoedelijk blijven we hier wel een paar dagen, het is hier schitterend, na al die hitte en ontbering van de laatste week. Morgen gaan we de stad verkennen.

De normale waterlijn

gevormt door de stroming

We varen nu eigenlijk onder water

Prachtige rotsformaties
Lijkt wel Jurasic park
De west wall
Grillige vormen
zomaar een boompje onderweg
koeien bij het laatste water in een river
En weer een zoetwater krokodil in het wild

Dag 16, Zaterdag 3 Oktober, 2009

.Ittie dacht vanmorgen weer dat het acht uur was dus wij ontbijten om een beetje op tijd de bus naar de stad te pakken, blijkt het achteraf op mijn horloge een uur vroeger te zijn,wij snappen er helemaal niets meer van. Iedere keer zet Ittie haar telefoon gelijk met mijn horloge en iedere keer verspringt hij weer. (Ik verdenk Ittie ervan dat ze slaapwandelend de klok bijsteld zodat we vroeg uit bed zijn ;-) Maar we hebben de bus gepakt naar het centrum, er was markt, wij verwachten van een markt dat je daar voedsel en kleding kunt kopen maar dit was eigenlijk alleen maar Aboriginal kunst (we hebben inmiddels veel beter gezien ), souveniers en sierraden. Dat viel dus wat tegen. Toen zijn we richting China town gelopen, ja die hebben ze ook in Broome, maar dat was ook niet veel bijzonders, dus om een uur of 12 hebben we de bus richting de camping Cablebeach weer genomen en hebben we op de camping een tijdje bij en in het zwembad gezeten, het water was redelijk koel (freezing volgens mijn schatje) dus het koelde ons lekker af. Daarna zijn we naar de camper gegaan en raakte Ittie in gesprek met de Ausie's achter ons, die trekken ook al maanden rond en zoeken hier en daar een baan om hun financien weer op peil te brengen, aardige mensen (maar dat zijn ze hier bijna allemaal). Ze hebben dinsdagavond een barbeque en hebben ons uitgenodigd. Dus waarschijnlijk gaan we woensdagmorgen weer verder richting 80 miles beach. om 5 uur zijn we naar het strand gelopen voor de sunset, zie foto's. Het strand is hier prachtig. Het is nu ongeveer 21:00 uur hier en ik ga nu deze pagina's online zetten dus om een uur of 12 kunnen jullie ze bekijken, negen uur vroeger dan hier.

Ittie's ontmoeting met een kikker

China town in Broome

Markt in Broome

Een monstertruck fiat 500
Het zwembad op de camping