Dag 13, 30 Augustus, 2002.

We moesten om 7:40 op het vliegveld zijn en hadden lift off om 8:20 met een tweemotorig vliegtuig van 20 jaar oud, naar Lady Elliot Island. We moesten een tussenlanding maken in Bundaberg om nog een passagier op te pikken en kwamen om 9 uur op het eiland aan. Het is een klein eilandje in The Great Barrier Reef, de landingsbaan was een strook gras van 550 m lang. We hebben gesnorkeld tussen de kleurige vissen en het koraal, je moet het zien om te geloven Ik voelde me net Jack Coustau  Je kon de vissen haast aanraken. We hebben ook een rondvaart over het rif gehad met een boot met glazen bodem, je ziet je ogen uit. Ittie ontdekte op de bodem nog een grote zee schildpad. Het water is daar zo helder dat je tot 25 m diep kunt zien.We hebben op het eiland heerlijk gedineerd, en Ittie verloor de sleutel van ons kastje, koste $5,00 maar we hebben een fantastische dag gehad.had. Aan het eind van de dag werden we weer opgepikt door het vliegtuigje en zijn we weer naar Hervey Bay gevlogen. Onderweg zagen we nog walvissen in de zee onder ons.Een mooie afsluiter voor een mooie dag.

Het vliegtuig

Lady Elliot Island

We were there

Koraal

Het eiland

Dag 14, 31 Augustus, 2002

Vandaag zijn we van Hervey Bay in de richting van Marochydore vertrokken, omdat het niet zo ver was besloten we de touristische route te nemen. Dat resulteerde in steeds slechter wordende wegen tot we op laatst op een rode stoffige gravel road kwamen. Na iedere bult die we namen verwachten we de normale weg weer te zien maar er kwam geen eind aan, na een kilometer of 20 rechtuit te hebben gereden, we stonden net op het punt om terug te keren, kwamen we weer op een asfaltweg. We ontdekten al gauw dat we een heel stuk terug waren gereden, en zijn toen maar terug naar Gympie gereden en hebben daar de highway weer gepakt richting Noosa Heads. We zijneven door het centrum gereden maar het was daar enorm druk, geen doorkomen aan. Een paar km zuidelijker hebben we toen een camping gevonden in Coolum Beach. Morgen nemen we de bus naar Noosa Heads en gaan kijken of daar s'avonds wat te beleven valt, kunnen we misschien eens laat op bed.