Dag 15, 1 September, 2002.

We namen de bus om 12:05 naar Noosa Heads, 20 km ten noorden, ($8,00 voor een retourtje voor ons tweeën, dus Ittie haar dag kon al niet meer kapot.) Noosa heads is een klein stadje met veel souvenir winkels en hotels en appartementen. Veel lui in sportwagentjes, een beetje de Jet Set van Australië. Ittie had een mooie jurk aangetrokken en heeft lekker lopen Flaneren.We waren laat weggegaan omdat we s'avonds ook nog wat in Noosa wilden blijven zodat we een keer laat op bed konden. Om een uur of 5 zijn we wat gaan eten in een visrestaurant. Ittie wilde graag lekkerbekjes maar kon dat de serveerster niet aan het verstand brengen. Gelukkig werkte er ook een Nederlandse jongen in het restaurant en toen was het snel opgelost. We hebben hem meteen gevraagd wat er die avond was te beleven in Noosa, maar volgens hem was om 6 uur alles dicht op een paar pubs na. We hebben toen maar besloten om de bus van 6:40 te pakken en terug naar de camping te gaan. De buschauffeur had er behoorlijk de sokken in zodat Ittie allemaal geintjes zat te maken als: "Fasten your seatbelts", "Speedy Gonzales", "Looke like Schumacher"enz. We zijn toch veilig op de plaats van bestemming aangekomen , hebben nog wat boodschappen gedaan en zijn op bed gaan zitten lezen en zuipen. Om ongeveer 9 uur weer pitten.

Beer on terrace in Noosa

Appartements

Beach in Noosa

Dag 16, 2 September, 2002

Ittie stond aan een boom te peuteren toen de buurman plotseling zei, "dat mag je er niet afhalen!". Ittie zei "Och kut", omdat de man plotseling Nederlands sprak. Deze mensen waren al 30 jaar in Australië en spraken nog zeer goed Nederlands. Ze nodigden ons uit voor een kopje koffie en lachten zich slap om Ittie haar manier van praten. En hoe harder zij lachten hoe gekker Ittie deed. Ze wilden wel dat Ittie optrad voor hun Nederlandse Club. Na de koffie zijn we verder naar het zuiden gereden naar Caloundra, ongeveer 60 km . We hebben daar een camping gezocht, de eigenaar, Hans Mosterd was ook een Nederlander uit Apeldoorn maar zijn Nederlands stelde niets meer voor. Hij was op zijn 12e naar Australië gekomen en had nooit weer Nederlands gesproken. Toen we gesetteld waren kwam er een man op ons aflopen, je raad het al, ook een Nederlander. Hij had dezelfde Camper als ons maar dan van Ritz, en net opgepikt. Hij had problemen met de 220V aansluiting. Ik heb de stekker er even goed voor hem ingedrukt en zijn vrouw even uitgelegd hoe de magnetron werkt. s'avonds kwam ze nog vragen hoe het gasstel werkte. Morgen gaan we naar de Australian Zoo, the Crocodile Park van Steve Irwin, de Crocodile Hunter.