Dag 11, 28 Augustus, 2002.

Vanmorgen hebben we bij de receptie gevraagd of er ook een bus naar het centrum ging, de enige bus was de schoolbus en die was net weg. De eigenaar van de camping wilde ons wel brengen maar dan moesten we een taxi terug nemen voor $ 30,00 dus zijn we maar met de camper gegaan. We hebben een paar lookouts bezocht waaronder het hoogste punt van Gladstone. En we hebben wat boodschappen gedaan in het centrum. Om ongeveer 14:00 uur waren we weer op de camping en hebben we nog wat in de omgeving rondgelopen.In de tuin van een huis vlakbij de camping stond een boom met hele grote gele vruchten Ittie was nieuwsgierig, is onder het hek doorgekropen en heeft er een geleend.Terug bij de camper hebben we hem doormidden gesneden, Ittie heeft een Australiër een stukje laten proeven en toen die bleef staan hebben we zelf de rest opgegeten. Het was een grote grapefruit met een hele dikke schil, heerlijk van smaak. Na zessen hebben we nog wat gelezen in de camper met een borrel.

Hoogste punt van Gladstone

Boom vlakbij de camping

Lezen in de camper

Dag 12, 29 Augustus, 2002

We zijn om 8 uur gaan rijden richting Maryborough. We zijn van de Highway afgegaan en hebben de toeristische route genomen. In Bundaberg zijn we even op de rum distilleerderij geweest, dit is de beroemde rum van australie. We hadden gehoopt dat de drank hier iets goedkoper zou zijn maar het was even duur als in de winkel. We hebben de rondleiding niet afgewacht en zijn doorgereden naar Hervey Bay waar we om 14:00 uur op de camping aankwamen. Een mooie camping in een leuk stadje met een boulevard langs het strand met allemaal winkels.we hebben wat rondgelopen en bier en drank gekocht. Terug op de camping hebben we een tour geboekt naar Lady Elliot Island, een klein eilandje in The Great Barrier reef.