Dag 8, Vrijdag 12 September, 2014.

Vanmorgen na het ontbijt, gebakken broodjes van de Lidl hebben we ons klaargemaakt voorde laatste 100 meter van onze reis. De fietsen er op, luifeltje in, stoelen en tafel naar binnen en om half 12 zijn we vertrokken, om 5 over half 12 kwamen we aan op de camping, La Gaviota, ons gereserveerde plekje was vrij dus we hebben de camper geinstalleerd, deze keer maar waterpas gezet zodat we niet het gevoel hebben of we uit bed vallen. We hebben een zijflap aan de voortent gezet voor de zon en het plastic zeil op de grond gelegd voor het inlopen. We blijven hier minstens een week staan als het weer zo blijft als het nu is zo'n 30 graden. Daarna zijn we even naar het dorp gefietst om geld te pinnen, op onze vorige camping was een pinautomaat maar die werkte niet, in het dorp was alles dicht, Siesta waarschijnlijk. Een grote supermarkt is niet in de buurt dus daar gaan we morgen naar op zoek. Nog even bij de zee gekeken, aan de overkant van de baai zien we Roses liggen, binnenkort gaan we proberen om via het strand daar heen te lopen, op het oog lijkt dat goed te doen. Itie kwam er tijdens het koken achter dat ze geen gehakt had en is even op de fiets naar de vorige camping geweest (de kampwinkel daar is groter) met de schort nog voor. Ik heb in de tussentijd de schotel opgezet en we hebben beeld. We hebben heerlijk spagetty gegeten en zitten nu op bed naar de voice te kijken. Gelukkig koelt het hier aan zee 's avonds behoorlijk af zodat het niet zo benauwd is in de camper. Morgen gaan we op de fiets de omgeving verkennen.

Roses aan de overkant van de baai

Een hoop kitesurfers hier

De ingang van de camping

Dag 9, Zaterdag 13 September, 2014

Niet te laat uit bed vanmorgen en om een uur of tien op de fiets gestapt richting L 'Escala zo'n 12 km van de camping op zoek naar een suppermarkt. Op zich redelijk te doen (lees redelijk vlak). De fietspaden hier stellen niet zo veel voor, op sommige stukken een fietspad, dan weer een stuk over de weg, stukken grindpad en op een gegeven moment zelfs door het gras, we hebben toen de weg maar weer genomen. Het eerste wat we zagen toen we het dorp inreden was een rugzak die midden op de weg lag, Ittie heeft hem opgepakt en er stapten mensen uit een auto die ook niet wisten van wie hij was. We hebben die mensen uitgelegd dat we de rugzak bij de Policia zouden afgeven want er zat een portemonee met van alles (geld pasjes en rijbewijs) in en een smartphone. Toen we even verderop aan een man vroegen waar het politieburo was kwam er een vrouwtje aanlopen die zei dat de tas van haar was. Ittie vroeg haar naam en heeft op het rijbewijs nagekeken of het klopt, dit was het geval dus de tas weer overgedragen aan de rechtmatige eigenaar. Het vrouwtje was blij en wij zijn weer een stapje dichter bij de hemel ;-) Daarna zijn we op zoek gegaan naar een supermarkt en vonden een Lidl alwaar we onze boodschappen hebben gedaan. Toen weer naar huis gefietst en voor de camper gehangen in de schaduw, het is hier fantastisch weer zo'n 30 graden.

Even een kiekje van ons laten maken

Blik over de zee vanaf L'Escala

Ze hebben hier ook iets met Olympics gehad