Dag 5, Maandag 18 September, 2006.

Vanmorgen zijn we vertrokken om een uur of tien, we hebben de routeplanner ingesteld op chinque terra en de opdracht gegeven om de tolwegen te vermijden. Dat was een mooie route maar het schiet niet erg op, allemaal dorpjes en steden met stoplichten e.d. we hebben daarom maar besloten om bij het gardameer een camping te zoeken bij het plaatsje Moniga del garda aan het Gardameer, het was bijna half 6 en ik was het zat. Het is toch vermoeiend rijden dwars door al die steden heen. Ittie heeft lekker nassi gekookt, we zouden nog even over de camping lopen maar daar waren we ook snel mee klaar, weinig te zien, het is onze camping niet. De camper staat zowat 45 graden scheef en is zelfs niet in de buurt van waterpas te krijgen. Gelukkig slapen we niet met het hoofd naar beneden. Ik zit nu de hompage bij te werken, het is nu 9 uur geweest en snikheet, ik ga zo op bed. Morgen naar Chinque Terra, ik ben benieuwd.

Ons scheve plekje op de camping

Uitzicht over zee vanaf de camping

Dag 6, Dinsdag 19 September, 2006

Vanmorgen wilden we een uur of 9 wegrijden maar dat viel nog niet mee, de receptie was dicht en er zat een bordje op de deur, we zijn zo terug, maar na een minuut of tien wachten was Ittie het zat en is op zoek gegaan, er waren wat mensen met het zwembad bezig en die heeft ze gevraagd. Uiteindelijk kwam de receptie homo opdagen, konden we betalen en vertrekken. We hebben er voor gekozen om deze keer de autostrada maar te pakken om een beetje door te kunnen rijden maar dat viel ook weer tegen. het laatste stuk snelweg zo'n 100 km waren ze werkelijk overal met de weg bezig, 25 km alleen de linker baan, 2 km gewoon en dan weer 20 km de rechter baan met een max snelheid van 60 km per uur. Maar al met al toch rond een uur of een in Deiva Marina camping La Sfinge waar we deze keer in een keer heenreden met de routeplanner. We kunnen vanaf deze camping gratis met de bus naar het dorp en daar op de trein stappen naar Chinque Terra. We zijn even naar het dorp gefietst om een winkel te zoeken waar we een ventilator kunnen kopen, maar niet gevonden. Ittie heeft wel kunnen pinnen Het was warm vandaag maar het koelt nu lekker af, morgen om een uur of 9 pakken we de gratis bus en gaan we met de trein naar Chinque Terra..