Dag 41, Woensdag 28 Oktober, 2009

Toen we wakker werden om een uur of 8 hebben we eerst ontbeten en toen heeft Ittie de koffers ingepakt terwijl ik een backup van de foto's heb gemaakt. (ze passen al niet meer op één DVD en ook niet meer op twee). Ittie had tot haar eigen verbazing zo goed als alles ingepakt in onze twee grote koffers en de trolly's waren nog leeg, vraag ons niet hoe dat mogelijk is maar het is waar. Daarna zijn we de stad nog een keer ingelopen richting Darling Harbour. Een meisje had een standje opgezet met mooie gekleurde doeken dat blijken rokken en of jurken te zijn. Je kunt ze op verschillende manieren dragen als rok en als jurk, er zit een dvd bij met gebruiksaanwijzing wat je er allemaal mee kunt doen. Ittie zei, dan hoef ik de volgende keer alleen maar dit ding mee en verder niets. In Darling Harbour hebben we nog een mooi regenjack voor mij gevonden en toen zijn we naar het Maritiem museum gegaan, we hebben een onderzeeboot bekeken van binnen en van buiten. Moeilijk voor te stellen dat daar voor maanden 68 mensen aan boord waren die in ploegen werkten. Dat moest wel want er waren maar 40 bedden aan boord. ( een ex opvarende had in het gastenboek gezet, it smels a lot better now ) Ik heb even onder de douce gestaan in dat ding en ik moest zowat op mijn knieën liggen, ik zei, als je je zeep laat vallen heb je een probleem hier. Daarna de Destroyer bekeken en nog even door het museum zelf gelopen. Een oud mannetje (oorspronkelijk van Polen) die daar als vrijwilliger werkte heeft ons rondgeleid, was wel gezellig en interessant. Om een uur of twee hadden we het echter wel gezien en zijn we richting Chinatown gelopen, we hadden honger. We hebben bij de zelfde Chinees heerlijk Nassi gegeten en zijn toen naar het hotel gelopen, we zitten er allebei een beetje doorheen, nu we bijna naar huis gaan. We verlangen zo langzamerhand weer naar ons eigen bed en onze famillie. We zijn vandaag niet naar Elly gegaan omdat het afscheid morgen best wel weer zwaar wordt en onze treinkaart is ook op. In het hotel zijn we op bed geploft en hebben tot 6 uur geslapen. Morgen gaan we naar huis, dat wordt ook weer een zware reis. We moeten om 10 uur het hotel uit en we vliegen om drie uur, we bestellen maar gewoon een taxi. Elly, Hellen en Barry komen morgen naar het vliegveld om afscheid te nemen.

De mooie Jacaranda boom in bloei

Wij in Darling Harbour

Ittie probeert een Submarine kooi

Instrumenten genoeg in de Sub.
Op de knieën douchen
Op de Destroyer Vampire

Dag 42, Donderdag 29 Oktober, 2009

Om 10 uur moesten we uitchecken uit het hotel, om 9 uur stonden we met onze koffers op straat, we hadden geen taxi laten bellen omdat Ittie gister bij de receptie had gehoord dat het goedkoper is om een taxi onderweg aan te houden. Nu rijden er hier taxi's genoeg rond, meer taxi's dan gewonw auto's maar als je er een nodig hebt dan zie je ze niet meer. Maar toch na een poosje lukte het om een stationcar aan te houden die ons naar het vliegveld bracht, het was inderdaad 2 dollar goedkoper. Op het vliegveld was de check in balie nog gesloten tot 12 uur dus zijn we maar buiten gaan zitten wachten op Elly, Hellen en Barry. Die kwamen zo rond een uur of 11, we hebben koffie gedronken en om 12 uur ingecheked, waren we de grote koffers tenminste kwijt. Daarna zijn we maar door de douane gegaan omdat het afscheid ons zwaar viel, Elly was heel verdrietig dus wilden we het niet langer rekken. Om een uur of drie konden we het vliegtuig in en om 3.40 pm zijn we vertrokken, we zaten prinsheerlijk de eerste 8 uur want Ittie had exit seat geregeld en het vliegtuig een jumbo zat maar half vol dus we hadden ook niemand naast ons. Om half 12 in Kuala lumpur, het horloge weer bijgesteld want daar was het half negen en om half 12 vertrokken we weer richting Amsterdam in een Boeing 777 type 300, deze vliegtuigen zijn lang en smal waardoor het gangpad heel smal is maar de beenruimte goed. Na een voorspoedige reis kwamen we om 5 uur s'morgens in Amsterdam aan, de koffers gehaald, geen douane gezien en om een uur of 6 was Jetze er al.. Dus om half 8 waren we in Leeuwarden. We hebben de hele dag visite gehad van Marcelle en de jongens en Jimmy en Janina met kleine Loe zodat we s'avonds om een uur of 10 op bed zijn gegaan. Dat hadden we ook in de planning omdat je dan meteen weer in het normale ritme zit. Het weekend ben ik nog vrij maar maandag mag ik weer aan het werk, het zit er weer op. Het was weer een geweldige vakantie!

Wachten voor het vliegveld

Daar is de familie

Exit seat
Kuala Lumpur
Eindelijk weer thuis
De kleine Loe

We had a great time down under! ;-)

maar er gaat niets boven je eigen huis en bed !

Laat ons a.u.b. even weten wat je er van vond in ons gastenboek!!