Dag 39, Maandag 26, 2009

Vanmorgen zijn we maar naar het museum gegaan want het regend nog steeds en het waait een halve storm, Ittie heeft een lange broek aangetrokken en ik een trui, het is freezing volgens de Ausie's, die zitten allemaal op een terras met de heater aan. Het museum was wel leuk, vooral de skeletten van de Dinosaurussen waren interessant, wat een joekels zijn dat geweest. Na het museumzijn we eens de andere kant opgelopen richting Kings Cross, de rosse buurt van Sydney maar daar is overdag niet veel te beleven. Zo tegen half 5 waren we bij Calinda haar werk en heeft ze ons haar lab even laten zien. Ze doet onderzoek naar DNA, leuk om dat een keer te zien al die reageerbuisjes en flesjes. Toen ze klaar was met haar werk zijn we weer richting Kings Cross gelopen en hebben daar bij de Mexicaan gegeten, niet te veel, wel heel lekker. Het was leuk om Calinda weer te zien en weer even bij te praten. Daarna nog even met zijn drieen op een terras gezeten voor een bak koffie en naar de maffe mensen gekeken die daar voorbij komen. Bij een tent een stukje verderop waren ze een rode loper uit aan het rollen en er lag een grote camera op de grond dus Ittie moest even vragen wat er stond te gebeuren,. Het bleek dat er om 8 uur vanavond allemaal Diva's komen maar wij hebben geen zin om daar nog een uur op te wachten dus zijn we richting het station gelopen. Afscheid genomen van Calinda die hier nog tot April stage loopt en met de trein naar Town Hall gereden. Daar nog wat bier en cola ingeslagen en toen naar het hotel gewalkt.

Stegosaurus

Calinda op haar werkplek
Ittie als Visitor
Eten bij de Mexicaan

Dag 40, Dinsdag 27 oktober, 2009

Na het ontbijt hebben we de laptop ingepakt en zijn we weer naar Blacktown vertrokken met de trein, omhalf 12 waren we weer bij Elly. Na een vaasje koffie zijn we bij Elly in de auto gestapt en naar haar andere zoon Barry gereden die in Richmond woont, weer een andere voorstad van Sydney zo'n 30 km verder dan Blacktown. Bij Barry kopjes koffie gedronken (Barry had echte kopjes) en lekker gekletst, we zijn blij dat we alle kinderen van Elly nu hebben ontmoet. Daarna zijn we weer terug naar Elly haar huis gereden en heb ik haar nog wat dingen op de computer laten zien, vooral Brad, haar vriend die later die middag kwam is zwaar onder de indruk van Google Earth. Om een uur of 8 hebben we de trein terug genomen richting Sydney Centrum, daar voor de laatste keer bier en drank ingeslagen en naar het hotel gelopen. Morgen gaan we eerst de koffers inpakken en daarna zien we wel. Ik wil nog even in de stad kijken voor een outback jack die ik had gezien maar nog niet in mijn maat. Mischien nog naar het strand maar het weer Sydney mee.

Bij Barry thuis, v.l.n.r. Cath, Ittie, Elly, Barry, Hellen

We're having a great time down under! ;-)

Laat ons a.u.b. even weten wat je er van vond in ons gastenboek!!