Dag 11, Zaterdag 01 Oktober, 2011.

Vandaag zijn we bij het hotel gebleven, we hebben de sleutel van de auto ingeleverd bij Mithun, we hebben de afgelopen dagen zo'n 1150 km gereden over het eiland dus nu maar wat relaxen. Lekker bij het zwembad. In de middag zijn we met de meiden uit Assen naar het dorp gelopen, wat door de winkeltjes gestruind, bij een fotozaak hebben we een foto van Claudia en Georgos af laten drukken en in een lijstje gedaan. Op de terugweg over de boulevard langs de zee, het woei een halve orkaan en Ittie en de meiden zijn wezen pootjebaden, ze liepen langs het strand en moesten op een gegeven moment om een terras heen naar een trap toe .aar het water sloeg telkens bij de rotsen omhoog zodat ze moesten rennen om droog te blijven, ik liep boven op de boulevard en kon ze niet meer zien maar hoorde ze wel gillen en lachen. Het bleek dat de deur boven aan de trap dicht was zodat de dames de zelfde weg weer terug moesten. Kleddernat maar lachend kwamen ze weer boven en heeft Ittie haar beklag gedaan bij de ober van het terras, het bleek echter dat ze alleen maar even hadden moeten aankloppen dan had hij open gedaan. Daarna zijn we terug gelopen en even het resort naast ons hotel opgelopen, allemaal luxe en pracht en praal, drie zwembaden en een animatieteam was bezig met een programma voor de jeugd. Ze waren net bezig met kabouter Plop zodat Ittie Ingrid en Jehudit natuurlijk even mee moesten dansen, iedereen zat te kijken maar dat boeide geen van drieën, een aantal mensen vonden het wel leuk. Daarna zijn we naar het hotel gegaan, we zijn met Georgos en Mithun op de foto gegaan en na het eten hebben we Georgos de foto gegeven, hij was diep ontroerd. Later hebben we nog een paar spelletjes Skip-Bo gespeeld, de meiden moeten morgen weer naar huis, ze hebben een aantal uitspraken en woorden van Ittie opgeschreven en gaan die in Assen invoeren zoals Hapsnurker, a ja juh en a nee juh. Als Ittie heel blij is of weer eens wat voor elkaar heeft gekregen kijkt ze heel blij en schud met haar vuisten naast haar hoofd, de meiden noemen dat 'De Ittie' Ik denk dat ik die er zelf ook maar in houd.

Ons auto'tje

Jehudit Ingrid en Ittie

Pootjebaden in de woelige zee

Wachten tot het veilig is om naar de trap te rennen
Zielig oud honje in het dorp
Kerkje op een pier
Georgos, Cath, Ingrid, Jehudit, Ittie en Mithun
Georgos krijgt de foto van Claudia en hem in een lijstje (klik hier)
Ittie krijgt haar ijsje met slagroom

Dag 12, Zondag 2 Oktober, 2011.

Vanmorgen waren we hartstikke vroeg wakker omdat een paar dozen (niet die uit Assen) op hoge hakken over de marmeren vloeren en trappen liepen te klossen en met de deuren te slaan, de een was blond en de ander had waarschijnlijk haar haar geverft (kunstmatige intelligentie). Behoorlijk wat mensen gingen naar huis en werden al vroeg opgehaald door de bus. Ittie is nog even naar beneden geweest om afscheid te nemen van Ingrid en Jehudit, die zeiden, Moeke wat ben jij vroeg op, waarop Ittie antwoorde, ja dat komt door hun met hun hakken, wijzend op die twee dozen die niet wisten waar ze moesten kijken. Ik kreeg een kop koffie op bed en daarna zijn we bij het zwembad gaan liggen. S middags weer even het dorp ingelopen en wat aardigheidjes (souvenirtjes) gekocht. Bij een drankzaak raakten we met de eigenaar aan de praat die zijn beklach deed over de hoge accijns in Griekenland, de drank is er nog duurder dan in Nederland en hij verkoopt zowat niks meer. Alleen de locale dranken lopen nog wat (Ouzo, Raki en Metaxa) zodat hij overweegt om alle andere producten uit het assortiment te gooien. Hij liet ons een drankje proeven dat hij zelf had gemaakt van Raki, kruiden en wat honing dat hij misschien volgend jaar op de markt wil brengen, erg lekker (volgens hem leek het op berenburg maar daar was het wat te zoet voor, ik vond het meer naar Jegermeister neigen). Vanavond hebben we na het eten op de kamer gezeten omdat ik het bier wat we verkocht hebben nog op moet maken, als we ons iedere avond op het terras vol laten lopen komt dat er niet van.

Uitzicht vanaf het balkon

Mijn popje in het zwembad