Dag 7, Vrijdag 23 September, 2005.

Vandaag hebben we rustig aangedaan en zijn we op de fiets Viareggio ingegaan, eerst hebben we bij de haven gekeken, hier lagen ook mooie schepen hoor, daar hoef je niet voor naar Monaco. Daarna hebben we even op het strand gekeken, ik heb nog even pootje gebaaid maar het water was niet erg warm meer, wel een prachtig strand, met achter je de bergen. Toen zijn we het centrum gaan zoeken en hebben leuk winkeltjes gekeken, het was hier wel gezellig maar niet erg Italiaans, het had het centrum van sneek of drachten kunnen zijn. Terug bij de caravan hebben we de BBQ aangestoken en nog lekker buiten zitten eten en kletsen met een stel Engelsen die hier ook op de camping stonden, Ittie had ze gisteren een restandje van ons eten gebracht en dat vonden ze heerlijk. Ze wilden weten wat voor kruiden er in zaten . Morgen gaan ze weg, hun vakantie zit er bijna weer op, Kevin moet maandag weer aan het werk. Wij gaan morgen naar Lucca op aanraden van de Engelsen.

De haven van Viareggio

Hier ligt ook voor een vermogen

Het strand in Viareggio

Vissers aan het werk
Het strand met daarachter de bergen
Barbequen

Dag 8, Zaterdag 24 September, 2005

We hebben de engelsen vanmorgen uitgezwaaid en zijn toen zelf richting het station vertrokken, volgens die doos op de receptie de eerste weg links en daar was het station. Nou we hebben een half uur gelopen! Toen de trein naar Lucca gepakt, hij had al met al slechts een uur vertraging (het lijkt de NS wel) dus we kwamen pas een uur of 12 in Lucca aan, op het station kwamen we nog een paar australiers tegen waar we leuk mee gekletst hebben op de trein. Lucca is een stadje wat helemaal omgeven is door een muur, een oude vestingstad, die muur schijnt uit de 16e eeuw te stammen. Een heel mooi stadje met allemaal smalle straatjes en kerktorens en cathedralen. Wat wij jammer vonden was dat er gewoon auto's door die straatjes reden, dat zou bij ons in Nederland allang verboden zijn. We hebben er de hele middag rondgezworven, op een terras een Pizza gegeten, heerlijk met een grande bier (1 liter). Daarna zijn we langzamerhand weer richtinh het station gelopen, we kwamen ook nog bekenden tegen, de Australiers, die hadden daar in het oude centrum een hotel geboekt. Op het station was de volgende trein net weg zodat we weer een uur moesten wachten, maar uiteindelijk kwamen we toch weer in Viareggio aan. Hier hebben we maar de stadsbus richting de camping genomen voor 80 cent. Nog even een boodschapje gedaan en nu zitten we moe maar voldaan voor de caravan, het is nu half negen. Morgen naar Pisa.

Onze Engelse vrienden

Warm op het perron

De stadsmuur van Lucca

Een Cathadraal
Mooie schilderingen op de gevels