Dag 6, Woensdag 03 September, 2008.

Vanmorgen zijn we op de fiets richting Caputh gereden om daar de trein naar Brandenburg te nemen, eventueel de fietsen mee de trein in. Maar op het station aangekomen bleek daar helemaal niets te zijn, geen loket, geen kaartautomaat en geen personeel. We zijn toen maar doorgefietst naar Potsdam en zijn daar op de trein gestapt. In Brandenburg de tram naar het centrum genomen en daar weer wat rondgelopen. Viel mij wat tegen, er was niet zo veel te beleven in Brandenburg, we hebben de altstad bekeken en toen door de hauptstrasse wee terug gelopen, dat was nog wel een leuk winkelstraatje. Een mooie korte broek gekocht. De trams rijden je daar wel zowat van de sokken, het is daar nogal smal. Als je een winkel uitstapt moet je eerst kijken of er geen tram langskomt. We zijn mooi op tijd weer richting camping gegaan, morgen vertrekken we richting Polen. Om een uur of 5, we hadden net gegeten, begon het te regenen, dat wordt morgen waarschijnlijk weer met een natte tent op reis. Maar we mogen niet klagen, we hebben de afgelopen dagen schitterend weer gehabt.

Capuchino in Brandenburg

Huizen in Brandenburg

De oude stadsmuur

Dag 7, Donderdag 04 September, 2008

We zijn vanmorgen vroeg opgestaan, Ontbeten, de tent ingepakt (Drijfnat natuurlijk) Ons gewassen, de camping betaald, we gaan reclame maken voor de camping, ik heb hem ook in Tom tom ingevoerd. Als de campingbaas het volgend jaar extra druk krijgt dan krijgen wij de volgende keer korting. Daarna zijn we een uur of 9 weggereden richting Warchau. Na zo'n 100 km de grens met Polen gepasseerd, die staat tegenwoordig ook gewoon open dus konden we gewoon doorrijden, het eerste stuk is gewoon B weg en door een paar wegwerkzaamheden een paar keer in de file gestaan, er rijden hier in Polen meer vrachtwagens dan personenwagens volgens mij.Op de tolweg ging het wat sneller al waren ze daar ook met de weg bezig zodat je een heel stuk ook maar weer 80 kon rijden. Al met al was het een uur of drie toen we nog 200 km van Warchau af waren, we zouden daar dan om half 6 aankomen waarschijnlijk in de spits. We hebben er dus voor gekozen om een hotel te nemen, we zitten nu op 107 km van het centrum van Warchau op een hotelkamer, we hebben heerlijk gegeten samen voor 16 Euro inclusief een halve liter bier. Nu zitten we op de kamer, Ittie doet de was, ik werk de website bij. Vannacht lekker slapen op een vlak bed.

De hotelkamer (het is gelijk weer een bende)

Ittie haalt nog wat uit de camper