Dag 18, Zaterdag 2 Oktober, 2010.

We hebben vanmorgen rustig aan gedaan en zijn om een uur of 10 weer met de bus naar de Ubahn gefahren en toen weer naar de stad. Ittie wilde eerst bij de oude Donau kijken in de veronderstelling dat daar ook wel oude gebouwen zouden staan, niets was echter minder waar, allemaal hoogbouw, kantoren en banken, niet veel aan dus. We zijn met de metro weer een stukje teruggegaan en daar ook even rondgekeken, ook niets en toen zijn we maar weer naar het oude centrum teruggegaan, daar was nog genoeg te zien. Zie foto's. De gebouwen hier doen een beetje aan Rome of Parijs denken. We hebben de nodige kilometertjes weer gelopen, koffie in het centrum kostte zo'n 4,50 euro dus hebben we op de terugweg in het station bij Anker een heerlijke bak Capucino gedronken voor maar 2,20. Vanaf het station Hütteldorf zijn we naar de camping terug gelopen, de volgende bus was net weg en reed om het half uur. Onderweg bij een suppermarkt nog wat inkopen gedaan en nu zitten we weer in de camper, Ittie heeft weer heerlijk gekookt en we gaan vanavond nog maar wat tv kijken, morgen rijden we rustig aan weer richting Nederland, het is zondag en dus een stuk rustiger op de weg in Duitsland, geen lkw's.

Winkelstraat in Wenen

Door die poort kom je in het museumgebied

Een van de vele museums
En nog een museum
Beeld van de keizer
Op de terugweg naar de camping

Dag 19, Zondag 3 Oktober, 2010.

We hebben vanmorgen broodjes bij de receptie gekauft, heerlijke kaiser brötgen. Om een uur of half tien zijn we abgefahren richting Holland. De eerste 500 km heb ik gefahren en dat ging perfect, lekker rustig op de weg, toen begon er wat stau te ontstaan en heeft Ittie het laatste stuk gedaan zo'n 135 km naar onze halteplaats onderweg vlak voor Frankfurt am Main. Onderweg wel veel Hongarijnen, Slowakijnen en Bulgarijnen op de weg. We staan nu op de camping en hebben in de Stube hier op de camping heerlijk gegeten, Geflügel met zigeunersaus een heerlijke kalkoen schnitsel met patat en een bord vol salade, men had zelfs nog mayonaise. Ik nog twee bierjes en Ittie een cola light (zakflesje) voor maar 24 euro, zeg nou zelf, daar kun je zelf niet voor koken. We hebben nog een wandeling over de camping gemaakt, het is hier gvd 25 klein nulletje c, ut skeelt un skipak met Wenen seit Ittie. Vanavond een filmpje ankoeken op de laptop. Morgen fahren we naar Hans en Hariët in Valkenswaard, dinsdag bij Jolanda langs en dan zijn we woensdag weer thuis.