Dag 35, Donderdag 22 Oktober, 2009

We hebben een kamer met ontbijt maar dat ontbijt steld niet zo veel voor als je niet van cereals houd, muesly of cruesly enz. ze hebben wel toast, brood dat je zelf kunt roosteren maar geen vleeswaren en geen kaas, alleen jam en pindakaas, we kunnen voor drie dollar upgraden naar een hot breakfast en dan krijgen we gebakken eieren met spek, een tomaat en sausages erbij, maar nog steeds geen kaas. Morgen bij het ontbijt nemen we dus onze eigen kaas en vleeswaren mee. Na het ontbijt zijn we naar het station gelopen en met de trein naar Blacktown gereden om Elly te bezoeken. Ze was even weg en had een briefje op de deur gedaan dat ze zo weer thuis was, er lag een herdershond in de tuin te slapen die ons even aankeek maar niet eens zijn hoofd optilde, prima waakhond dus. Elly kwam al snel aanrijden met Hellen haar dochter en ze waren zeer blij ons te zien. Wij ook trouwens, Ittie zei tegen Elly, jij wordt ook ieder jaar mooier en ik ben het daar mee eens, het is een mooie vrouw.We hebben de hele dag zitten kletsen, de computer even wat op orde gebracht, Voipbuster op haar computer geinstalleerd, filmpjes gekeken van Jimmy en Janina en de kleine en ons Opa en Oma weekend. Haar zoon Piet Hein woont tijdelijk weer bij zijn moeder in en zijn tv staat bij haar in de woonkamer, dat ding neemt zowat de hele wand in beslag, haar kamer is niet zo groot. Volgens Elly geeft Pollie (Ittie haar andere neef) de indruk dat hij geen behoefte heeft om ons te zien, Ittie heeft kennelijk vroeger een fout gemaakt en dat is al 2 x uitgesproken maar hij blijft er over door zeuren. Ittie stuurt hem een sms je dat we wat spullen voor hem hebben en dat hij maar even contact met ons moet opnemen dan ligt de bal bij hem en moet hij zelf maar kijken wat hij doet, het is ons wel goed. Morgen gaan we samen Sydney verkennen en zaterdag gaan we met Elly en Hellen de stad onveilig maken.

Achter de computer

Elly's zoon Piet Hein

Elly, Piet Hein en Hellen

Dag 36, Vrijdag 23 Oktober, 2009

We hebben vanmorgen rustig aan gedaan, Ik hoorde Ittie pas om half 8, uitslapen dus. Na het ontbijt met onze eigen kaas en vleeswaren zijn we Sydney ingelopen. Bij een herdenkings monument van de tweede wereldoorlog was een herdenking gaande van de VN met hoogwaardigheidsbekleders uit veel landen, verderop stond een groepje veteranen te kijken en we zijn gaan vragen waarom zij geen deel uitmaakten van de plechtigheid, het bleek dat zij om 12 uur onder het vaandel van hun afdeling, The 9e Australian Division een stukje gaan lopen en dan een eigen plechtigheid hebben. Zeer indrukwekkend, ik had de tranen in de ogen, een stuk of twaalf van die oude stakkers (de laatse overlevenden) aan wie wij onze vrijheid hebben te danken die nu moeite hadden om hun vaandel omhoog te houden en er 20 meter mee te lopen, maar wel trots en bedolven onder medailes, deze jongens hebben gevochten bij Tobruk, El Amein, Borneo, Lae en Finschhaven en hadden 2732 doden, 7501 gewonden en 1836 gevangenen te betreuren. LEST WE FORGET. Daarna zijn we verder gelopen richting de Harbour Bridge, en er overheen, niet over de boven constructie maar gewoon over de brug. Aan de overzijde naar het water gelopen en langs de waterkant tot we bij de Ferry kwamen. De boot kwam binnen 5 minuten en we zijn het hele rondje meegevaren tot Circular Quay. Onderweg passeerden we een mooi zeilschip met allemaal van die dure mensen er op en ik zei tegen Ittie, die betalen een hoop meer dan wij en toch wij hebben veel beter uitzicht. Toen Ittie het snapte zei ze 'daar kan je mooi een raadseltje van maken op de homepage, zij betalen meer en wij hebben mooier uitzicht' dus bij deze, wie het goede antwoord heeft mag het in het gastenboek schrijven ;-). Van Circular Quay zijn we weer gaan lopen richting het hotel, onderweg fish and chips gegeten en in de uitverkoop twee hele mooie T shirts voor mij gekocht voor maar 15 dollar, ook hebben we een heel mooi T shirtje voor Loe op de kop getikt. Toen terug in het hotel, moe maar voldaan, het was een mooie dag, temp. zo'n 25 graden met een koel windje, we hebben een flink eind gelopen zo'n 15 kilometer, maar alles is op loopafstand van ons hotel, perfect, heeft mijn popje weer prima geregeld. Morgen gaan we met Elly en Hellen op pad.

Sydney Tower

Ittie met de Piper

De veteranen, Thanks mates
The Opera House
Skyline Sydney
The Harbour Bridge

We're having a great time down under! ;-)

Laat ons a.u.b. even weten wat je er van vond in ons gastenboek!!