Dag 9, Zaterdag 26 September, 2009

We hebben vanmorgen op onze kamer ontbeten met Calinda, we hadden brood boter en kaas over van de kampeersafari die we mee mochten nemen van Steve. Op de hotelkamer stonden zakjes oploskoffie en thee die we gratis mochten gebruiken alsmede een waterkoker, dus dat was goed geregeld. Om een uur of 10 hebben we uit gechecked en een taxi naar het vliegveld genomen. Toen we daar om 10:45 incheckten bleek dat onze vlucht al om 11:45 ging i.p.v. 13:30, Ittie had niet goed gekeken maar gelukkig waren we ruim op tijd, alleen had ik nu wat minder tijd om de website bij te werken. De vlugt ging weer voorspoedig, ons natje en droogje gehad alleen deze keer geen ijsje na. Vanaf het vliegveld een taxi naar Maui genomen (deze rit wordt door hen vergoed) en de camper opgehaald, na de nodige papierwinkel en instructievideo zijn we dan vertrokken richting de eerste camping vlak onder Darwin. We zijn eerst een stukje doorgereden naar een supermarkt om wat bier in te slaan, daarna naar de camping nr1 Howard Springs Holiday Park. Het is hier gemiddeld zo'n 35 graden dus bloody hot, hopelijk slapen we vanacht een beetje. Morgen door naar Katherine zo'n 300 km zuidelijk

Ons vliegtuig naar Darwin

Het plaatsje op de eerste camping

We are happy

Dag 10, Zondag 27 September, 2009

We waren vroeg wakker want we hebben slecht geslapen, de airco staat op het voeteneind van het bed dus als we die aan hebben krijgt Ittie bevroren voeten en een blaasontsteking, dan maar uitgezet. Toen werd het benauwd natuurlijk dus ben ik snachts nog bezig geweest omwat ramen open te krijgen (hadden we nog niet naar gekeken), daar werd het iets beter van maar niet veel. We gaan vandaag maar kijken om een ventilator voor 's nachts. Om 9 uur zijn we vertrokken richting Katherine.Look Right, drive Left, het is wel weer even wennen omdat het stuur aan de andere kant zit, is je plaats op de weg anders, als je even je aandacht laat verslappen trek je naar links, de berm in dus, je automatische piloot wil je lichaam links van de baan hebben maar dan zit je met je linkerwielen dus in de berm. Maar het went al. Onderweg kwamen we het mijn stadje Pine Creek tegen waar we even doorheen gereden zijn. Hier stond een oud station met een oude stoomtrein, met die trein is ook een film gemaakt "we are of never never" de huizen hier zijn allemaal van golfplaat gemaakt, tijdens de goldrush in 1871 was dit een druk stadje. Daarna weer verder naar Katherine, even doorgereden tot we een supermarkt vonden alwaar we een ventilator en een koekenpas tefal, in roestvrijstaal ken Ittie niet bakken en wat water hebben gekocht, het drinkwater in deze regio smaakt naar zwembad (chloor dus) zodat we voor drinkwater maar bronwater nemen. Op de camping kregen we een heleboel informatie van wat er in de omgeving te doen is. Na de lunch zijn we dan ook een tour gaan boeken voor morgen, 4 uren varen tussen de rotsen, en naar de Hot Springs gewandeld op zo'n 2 km van de camping. Dat is een belevenis op zich, een beekje in het bos waar wat mensen in zwemmen met water van ik schat zo'n 28 graden warm, heerlijk.Daar hebben we een tijdje in vertoeft en zijn toen weer terug gelopen. Ittie maakt het eten klaar en ik de website, ik hoop dat we vanacht beter slapen dan gister want morgen moeten we weer op tijd uit de veren om te gaan varen ;-)

Een rangeer loc

Het station

de stoomtrein

De tender van de trein
De Hot Spring
Cath in de plomp
Ittie in de plomp, lekker warm