Dag 3, Zondag 20 september, 2009

Toen we in Darwin aankwamen om 05:00 uur plaatselijke tijd waren de eerste koffers die van de band rolden de zoekgeraakten zodat de mensen die we in singapore troffen met een opgelucht hart aan hun vakantie konden beginnen. Bij de douane hoefden wij alleen de vleeswaren achter te laten, was een twijfelgevalletje maar ze nemen geel enkel risico daar, de kaas en de indische kruiden waren geen probleem, Australie kent hele strenge invoerregels op ziekte's e.d. te voorkomen. We hebben een taxi genomen naar het hotel en zagen er naar uit om lekker te douchen en dan een paar uur pitten maar helaas, check in om 14:00 uur en no rooms available at this time. Gelukkig konden we onze koffers wel opslaan en hadden ze een zwembad waar we alvast gebruik van mochten maken met een DOUCE! Dus we hebben lekker ff in het water gelegen om 7 uur s'morgens en bij het zwembad gehangen tot een uur of 9. Daarna wat door de stad gelopen, zo langzamerhand gingen er wat winkels open (het is al zondag hier). Op een teras zaten we koffie te drinken toen er naast ons een jongetje van een jaar of 8 over zijn neck ging, volgens zijn vader had hij gisteren te lang in de zon gezeten en had hij last van de warmte. Op advies van Ittie hebben ze hem wat cola met zout te drinken gegeven waarna hij zichtbaar opknapte. Daarna zijn we maar weer in en bij het zwembad gaan liggen. Om 12:15 kwam de receptioniste ons de key van de room brengen zodat we eindelijk naar onze kamer konden ( wel nette service trouwens ) Lekker gedouched, een uurtje of anderhalf geslapen en nu zit ik te zwabberen achter de laptop, ik heb het gevoel dat of ik, of de vloer van het hotel beweegt, alsof ik nog in een vliegtuig in een airpocket zit, vermoedelijk ben ik het zelf.

S 'avonds zijn we nog even het centrum ingelopen en kwamen op het terras van een pizzeria die leuke Oostenrijkers weer tegen waar Ittie in het vliegtuig naast zat. We zijn bij hun gaan zitten en hebben heerlijke spagetti gegeten met een heerlijk koud biertje want jongens wat is het hier bloody hot. We hebben twee petten met gaas (een soort Imkermutsen ) gekocht voor Uluru omdat Ausie's ons waatschuwden dat het daar stikt van de vliegen, lachen, het is geen porum, ik ben benieuwd hoe vaak we wat in onzemond proberen te duwen met dat ding op. Het is nu 21:45 Darwin tijd en we gaan naar bed. Oant moarn.

Het zwembad bij ons hotel

Ontbijten op de stoep in Darwin

Koffie bij MacDonalds

De familie Eder uit oostenrijk

Dag 4, Maandag 21 september, 2009

Vanmorgen waren we om een uur of 5 wakker, nog wat liggen lezen en toen ontbeten. We moeten nog even in het ritme komen. We konden voor 5 dollar ontbijten bij MacDonalds, maar voor 11,50 dollar kunnen we ontbijten in het hotel en dan mag je eten en drinken zoveel je wilt, dat hebben we dus maar gedaan. Het ontbijt was perfect, op zijn engels met scrambled eggs, sausages enz. heerlijk. We zijn nog ff de stad in geweest en ges what (dubbel duts) Komen we Santa tegen in een opblaas pak, hij wilde even een hug met Ittie en daarna was zijn pak lek. Toen zij ik jou are leaking. De jongens die bij hem waren lagen in de kreukel, hijzelf mischien ook wel maar dat konden we niet zien door de baard.We vliegen om 14:30 naar Allice springs,we hebben onze grote koffers bij Maui kunnen stallen tot we de camper daar ophalen,dan hoeven we daar tijdens de safari niet mee te slepen.

Met een boeing 717 van Quantas zijn we naar Allice Springs gevlogen, een vlucht van 2 uur, volgens mij hadden ze voer mee voor een vlucht van 4 uur want we moesten er tegenaan vreten om het binnen de tijd op te krijgen, ijs toe. Maar prima service. Het laatste stukje boven Allice Springs ging het nogal te keer, a bumpy road, maar de landing was perfect. We moesten via een trap het vliegtuig uit en toen we buiten kwamen voelden we een hete luchtstroom langs ons heen. Ik dacht dat zal wel van de straalmotoren komen maar verderop was het nog steeds, het bleek dus gewoon de wind te zijn, het is hier op het moment 36 graden celcius en de wind voelt aan of hij uit een hetelucht kanon komt. We hebben maar weer een taxi genomen naar het hotel (Ittie wilde met de bus, maar dat gezeul met die koffers in dit klimaat, no way mate )

Na ons gemeld te hebben bij de receptie hebben we de koffers op de kamer gezet zijn we nog even naar het centrum gelopen om wat boodschappen te doen, we worden morgenvroeg om 6:15 opgepikt voor de kampeer safari en het ontbijt is vanaf 6.00 uur dus dat redden we niet, we smeren ons eigen brood wel. Het is nu 19:00 uur, ik stop ermee, het begint op twitter te lijken zo langzamerhand maar ik moet van Ittie alles vertellen dus het is een Itter, we zitten op onze kamer te borrelen, de airco draait op volle toeren and...