Onze vakantie op Kreta

Dag 0, Dinsdag 20 September, 2011.

Vanmorgen bij buurman Siep en beeurvrouw Willie nog ff koffie gedronken en de puntjes op de i gezet wat betreft het voederen der vissen. daarna de auto ingepakt, Olie gepeild, koelvloeistof bijgevuld, luchthapper vastgezet en vertrokken naar Valkenswaard. Om een uur of half 4 kwamen we daar aan hebben nog ff wat boodschapjes gedaan en zijn toen naar Harriët haar huis gegaan. Jet kwam om een uur of half 5 thuis (ze ziet er geweldig uit met haar nieuwe look, kort grijs haar) en Hans iets later. Jet heeft heerlijk gekookt we hebben lekker gegeten en zijn toen met z'n 4en naar de prixis gereden, Hans had tegels besteld voor de keuken en die waren binnen. Hans is namelijk bezig de keuken te verbouwen, iedere keer als we komen ziet het er weer een stukje beter uit. Om een uur of elf zijn we gaan slapen want om 5 uur heeft Ittie de wekker gezet omdat we 24 uur voor de vlucht online kunnen inchecken en als je exit seat wil hebben moet je een van de eersten zijn.

De oefenruimte / Studio van Van Kessel

Dag 1, Woensdag 21 September, 2011.

Ittie heeft van 5 uur tot 8 uur geprobeert op de site te komen met iedere keer verversen maar ze kwam steeds niet verder tot ik om 8 uur zei 'probeer de hele pagina eens opnieuw te laden' Toen lukte het gelukkig wel. Gelukkig waren er nog een paar goede stoelen over en hebben we deze gereserveerd na bijbetaling van 30 eurie. Als het goed is kunnen we op het vliegveld nu onze koffers inleveren en doorlopen. We zijn van ellende ook maar uit bed gegaan en hebben nog wat opgeruimd en gepoetst bij Jet want die krijgt vanmiddag een televisieploeg van omroep Braband op bezoek voor een interview. Om een uur of 1400 zijn we bij Hans en Jet vetrokken en naar Oosterhout gereden bij Jolanda en Serbest langs, we waren daar om een uur of drie en Serbest kwam even later van zijn werk. We hebben daar voor het eerst in ons leven een kapsalon gegeten, (patat met sjawarma (ik weet niet hoe je dat schrijft) Salade gesmolten kaas en verschillende sausen. Heel lekker overigens.Om een uur of 6 zijn we weggereden richting hoofddorp onder de kerosinedampen van Schiphol naar een vriendin van Ittie die ze een jaar of 6 niet had gezien Alice en haar dochter Sterre, dat was ook zeer gezellig, ff lekker bijgekletst en een uur of 11 zijn we in ons campertje gaan liggen met de wekker op 1.15 uur. Om 2 uur vannacht moeten we ons melden op de parkeerplaats van Corendon zo'n 8 km verderop..

Sterre en Alice

Alice en Ittie

Dag 2, Donderdag 22 September, 2011.

Je raad het al, om 1.15 liep de wekker af, Ittie had niet geslapen en ik wel (volgens Ittie had ik gesnurkt), het spul ingepakt en naar Corendan gereden. Daar aangekomen moesten we de bagage in een busje laden, de sleutels afgeven na het invullen van een formulier en zijn we met het busje naar schiphol gebracht, daar ruim op tijd de koffers gedumpt die keurig op gewicht waren en hebben we na de nodige rookpauze's en geauwehoer met medepassagiers en een timmerman die daar aan het werk was een bak koffie gedronken en naar de gate gelopen, bij de controle van de tassen e.d. was voor de verandering nu eens Ittie aan de beurt, meestal wordt ik helemaal binnenste buiten gekeerd maar nu werd Ittie gefoulleerd door een dame, ze heeft werkelijk overal aangezeten, de tieten bevoeld en Ittie voelde zich behoorlijk in het kruis getast, (mogelijk was die douanier een pot.) Maar uiteraard kon ze er de humor wel van inzien en kon ze zich de klep niet dichthouden (cup D roepen enz. Je kent haar). Bij de gate kom ik een oude maat tegen waarmee ik vroeger jaren lang een soort garagebedrijfje heb gerunt (Wika) ,en waarmee ik de gekste (lees leukste) dingen heb beleeft, b.v. een auto van Amsterdam naar Leeuwarden slepen, de betreffende auto hadden we ter plaatse al hersteld maar omdat we op de trekauto geen remmen meer hadden zijn we toch maar gaan slepen. Als er dan gestopt moest worden stak Jan zijn hand op en remde ik met de achterste auto het spul af , nou moet ik zeggen dat we met slepen behoorlijk op elkaar ingespeeld waren zodat het prima ging. Het was leuk om even bij te praten, ik denk dat ik hem al zo'n 10 jaar niet meer gezien had. Ik denk dat we elkaar nog wel een keer opzoeken deze vakantie. De vlucht ging perfect, we hadden prima plaatsen, alleen een half uurtje vertraging op Schiphol, verder perfect geregeld. Corendon heeft zo te zien en tot nu toe zijn zaakjes prima voor elkaar. Op Kreta stond de reisleidster te wachten die iedereen in de juistte bus heeft gedirigeerd, in het hotel aangekomen was onze kamer al klaar zodat we meteen alles konden uitpakken. We hebben een uurtje geknippert, zijn het stadje ingelopen, boodschappen gedaan, Mousaka gegeten, bier gedronken en zitten nu op onze kamer. Voor een relexvakantie waren dit een paar behoorlijk enerverende dagen maar vanaf nu wordt het rustiger. Niet te laat op bed.

Uitzicht vanaf het balkon

Ons hotel Theodora

Kreta Langs de kust tijdens eerste wandeling