Dag 19, 5 September, 2002.

Ittie had gisteren met Douglas en Nicole gebeld, mensen die we hadden ontmoet in het vliegtuig van Singapore naar Brisbane, met wie we hadden afgesproken langs te komen als we in de buurt waren. Ze wonen in  Murwillumbah. We zouden om 10:30 bij een suikerriet fabriek in de buurt staan en dan zou Nicole ons oppikken. Maar wij waren om 9 uur natuurlijk al in Murwillumbah en zijn dus het centrum even ingegaan, we hebben de foto's van onze camera even op een CD laten branden bij een computerzaak. Toen we om 10:30 naar de auto liepen en Ittie de telefoon pakte om Nicole te bellen zaten er een paar vrouwen op een terras waarvan er een begon te roepen  "he Ittie overhere!" Het was Nicole die was gaan shoppen met haar vriendinnen en op ons telefoontje zat te wachten. (Ik wist dat het zou gebeuren dat we in een stad in Australië zouden lopen en dat er iemand zou roepen, He Ittie) We volgden haar naar hun huis, een schitterend huis op een heuvel ergens buiten de stad met een prachtig uitzicht. Hun dochtertje Anthia was helemaal gek van Ittie en heeft de hele middag bij haar op schoot gezeten. s'avonds heeft Ittie haar nog in bad gedaan en op bed gestopt, (kon ze haar oma gevoelens weer even kwijt, ze mist Renzo). We hebben lekker gegeten en leuk zitten praten tot Douglas weg geroepen werd voor zijn werk. Hij is Dokter. Wij zijn toen ook maar in de Camper gedoken en op bed gegaan.

Huis van Douglas en Nicole

Ittie met Anthia

Nicole met Anthia

Dag 20, 6 September, 2002

We werden om 6:30 wakker en hebben ontbeten met Nicole en de kids, Douglas was al naar het werk (ziekenhuis). Na het ontbijt om 8 uur uitgezwaaid door Nicole en Anthia zijn we weer richting de kust gereden. We hadden een mooie route van Nicole gekregen langs mooie lookouts,  Cabarila beach, Hastings Point, en de meest oostelijke punt van Australië, Cape Byron. Nadat we van het uitzicht hadden genoten zijn we een camping gaan zoeken in Byron Bay. Clarkes beach holiday park, geboekt voor twee nachten en nadat we gesetteld waren zijn we naar het centrum gelopen. Een gezellig stadje met veel terrasjes en winkeltjes. In dit stadje vind je allemaal Hippie's en zwervers. In een klein parkje in het centrum werd gratis eten uitgedeeld voor de zwervers, dat rook werkelijk heerlijk. We hebben nog wat gesproken met de locale bevolking, aboriginals, die ons waarschuwden goed op onze spulletjes te letten als we naar Sydney gingen, erg aardig van ze. Toen hebben we het hotel van Paul Hogan (Crocodile Dundee) opgezocht, maar hij was er zelf niet. Ittie had tegten hem willen zeggen "I rekkenise you" in dubbel Duch. Daarnba zijn we over het strand terug naar de camper gewandeld.